ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

لزوم ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در بافت فرسوده اهواز

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به ایجاد بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت فرسوده، گفت: دفاتر تسهیل‌گری در بافت فرسوده و مناطق محروم می‌تواند هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی را انجام دهد و همزمان رویکرد معماری و اجرایی داشته باشد.

صادق کهوازی  اظهار کرد: بافت‌های فرسوده در سطح شهر اهواز به دلیل شرایط موجود دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی افزود: مشکلات موجود در زمینه جذب منابع مالی پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، شناسایی نشدن منابع مالی و نبود سرمایه‌گذار باعث شده است تا پروژه‌های نوسازی با توجه به کمبود منابع مالی از قابلیت الزام برای اجرا برخوردار نباشد.

سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اهواز ادامه داد: راهکارهای خوبی از جمله بسته‌های تشویقی در قالب وام‌های کم‌بهره، تخفیف عوارض، نوسازی و همچنین تولید مسکن در محدوده بافت‌های فرسوده با مشارکت سرمایه‌گذار از اهداف مهم سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز است که بدون همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اهمیت دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی کلان‌شهر اهواز، تاکید کرد: مهمترین وظیفه این دفاتر توانمندسازی افراد در خصوص موضوعات اقتصادی و اجتماعی و همچنین تسهیل‌گری در مباحث اقتصاد و ساخت‌وساز است.

کهوازی اضافه کرد: کلان‌شهر اهواز بیشترین بافت فرسوده و حاشیه‌نشین کشور را دارد، لذا دفاتر تسهیل‌گری در این مناطق می‌تواند هماهنگی لازم را بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی انجام دهد و همزمان رویکرد معماری و اجرایی داشته باشد.

ایمنا

درباره نویسنده