ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

لزوم الحاق مناطقی از حریم یزد به داخل محدوده شهر

عضو شورای اسلامی شهر یزد: مناطقی که در حریم شهر هستند باید برای رعایت اصول شهرسازی و معماری و همچنین نظارت و خدمات دهی شهرداری، در داخل محدوده شهری قرار بگیرد.

 محمدعلی اعتباری در جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت درخصوص حریم و محدوده یزد مشکلاتی ایجاد شده است از جمله اینکه برخی منازل و معابر در حریم شهر بوده، در حالی که داخل محدوده شهر یزد قرار نگرفته است.

اعتباری ادامه داد: شهر برای توسعه باید دارای حریم مناسبی باشد که در آینده بتوان از این ظرفیت استفاده کرد به همین دلیل پیشنهاد شد فاصله یزد تا مهریز و یزد تا تفت به حریم شهر یزد اضافه شده و همچنین زمین‌های مناسبی که قابلیت مسکونی شدن دارند از طرف شمال در حریم شهر قرار بگیرد.

وی افزود: علاوه بر این پیشنهاد شد شهر حمیدیا و روستاهایی، چون اکرمیه و اکرم آباد که جمعیت زیادی دارند و متصل به یزد هستند، به محدوده شهر یزد ملحق شوند که با موافقت کمیسیون عمران همراه شد. البته این موضوع تعامل و همفکری بیشتر و همراهی مسئولان استانی را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران گفت: تصمیم گرفته شد طرح تکمیلی این موضوع در جلسه آینده ارائه تا به صورت لایحه در صحن مطرح و رای گیری شود.

صداوسیما

درباره نویسنده