ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

فضاهای آموزشی با معماری ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی ایجاد می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مداری خراسان جنوبی گفت: ایجاد فضاهای آموزشی با معماری ایرانی اسلامی در استان در دستور کار قرار گرفت.

 حامد رخسار پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مرتضائی نیا، امام جمعه سرایان با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت‌و‌ساز مدارس متناسب با طراز انقلاب اسلامی اظهارداشت: رویکرد جدید این اداره کل بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش است که اشاره به معماری با سبک ایرانی و اسلامی دارد.

وی با بیان این که ایجاد فضاهای آموزشی به این سبک باید در عمل در دستور کار قرار گیرد افزود: ایجاد فضاهای جدید آموزش با معماری ایرانی اسلامی در خراسان جنوبی شروع شده است.

به گفته وی دغدغه این اداره کل اکنون ایجاد مدارس متناسب با الگو در طراز انقلاب اسلامی ست تا دانش‌آموز به‌راحتی بتواند با محیط آموزشی ارتباط برقرار کند و آثار فرهنگی نیز داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه اعلام کرد: سرانه فضای آموزشی سرایان به ازای هر دانش‌آموز ٨.١٠ متر‌مربع است که با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به وضعیت مطلوبی در این زمینه دست می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضائی نیا، امام جمعه سرایان هم با اشاره به این که مدرسه کانون تربیت و تعالی افراد است اظهارداشت: در مقطع کنونی که دشمن به‌دنبال انحراف نوجوانان و جوانان است، در مدرسه نتوانسته‌ایم فعالیت‌های شاخص تربیتی انجام دهیم که اثرات سوء تبلیغات از بین برود و فرزندانمان با ارزش‌ها اسلامی بیشتر انس بگیرند.

وی ادامه داد: یکی مسائل مهم در مقدمات تربیتی محیط رشد است که وظیفه اداره کل نوسازی است تا با معماری اصیل ایرانی واسلامی بستر را برای اقدامات تربیتی فراهم کند.

بنابراین گزارش، مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با فرماندار سرایان هم دیدار کرد و در این دیدار گفت: با توجه به تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های ناتمام در این شهرستان نیز همه تلاش بر این است که با مشارکت خیران و تخصیص به موقع منابع شاهد بهره‌برداری فضاهای آموزشی در حال ساخت آن باشیم.

سید یاسر رضوی حیدری، فرماندار سرایان نیز اعلام کرد که این شهرستان آمادگی دارد در راستای همکاری بین بخشی، قسمتی از اعتبارات تخصیصی به شهرستان را به این حوزه تزریق کند.

بعلاوه به طور حتم پیگیر استفاده از قابلیت و کمک خیران نیک‌اندیش و بومی شهرستان نیز است تا پروژه‌های در حال ساخت به مرحله افتتاح برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی همچنین از فضاهای آموزشی در حال ساخت سرایان نیز بازدید کرد.

فارس

درباره نویسنده