ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

فرآیند بررسی و تصویب بازنگری طرح جامع شهر قم در سال ۱۴۰۲ انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (قم)، حسین صالحی در خصوص اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در سال گذشته ۵۶۰ هکتار از اراضی حریم شهر قم به محدوده شهر الحاق شد.

وی افزود: این اراضی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شهر الحاق و کاربری های مسکونی و خدمات وابسته به آن نیز تعیین شد.

صالحی به برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی بررسی طرح های معماری نهضت ملی مسکن قم اشاره کرد و افزود: در این جلسات نقشه معماری اراضی ۶۳ هکتاری انتهای شهرک قدس، اراضی ۲۲ هکتاری بلوار ابوطالب پردیسان تصویب شد و پلان های معماری حدود ۲۷ هزار واحد مسکونی اراضی ۵۶۰ هکتاری طراحی شده است.

صالحی در خصوص اقدامات انجام شده در بافت ناکارآمد شهر گفت: بازنگری ضوابط ساختمانی اراضی و املاک واقع در محدوده بافت فرسوده شهر قم و افزایش تعداد طبقات ساختمانی در محدوده مذکور از اقدامات این معاونت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی به هموار کردن بهبود زیست شهری و اجتماعی ساکنین و مجاورین حرم مطهر اشاره کرد و توضیح داد: به منظور بهره مندی تعداد بیشتری از ساکنین بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از تسهیلات صندوق سرمایه گذاری حرم های مطهر، محدوده این بافت به حدود هزار هکتار افزایش یافت.

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قم تغییر کاربری زمین برای واگذاری به خانواده های دارای فرزند سه قلو و بیشتر ذیل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سال گذشته انجام شد.

صالحی افزود: تعیین دو قطعه زمین برای تأمین خدمات خودرویی در پردیسان  و بازنگری طرح تفصیلی شمال منطقه سه شهر قم برای افزایش بهره وری مسکونی و خدماتی از دیگر اقدامات این معاونت اداره کل در سال۱۴۰۱ بوده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: براساس وظیفه ذاتی و ماهیت مأموریت های این معاونت، دبیرخانه جلسات کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است که در این جلسات رویکرد توسعه اقتصادی، رشد تولید و توجه به اشتغال و صنعت در پهنه استان قم در دستور کار بوده است.

درباره نویسنده