ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

طـراحی فضای ورودی منازل مسکونی

اولین مکان در هر خانه ای که می تواند توجه افراد را در هنگام وارد شدن به منزل به سوی خود جلب کند راهرو ورودی است بنابراین بهتر است برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی در نظر گرفته شود.
دکوراسیون راهرو ورودی می تواند بیانگر سلیقه و ذهنیت شما باشد بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل خود کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید تا بتوانید این فضا از منزل تان را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل کنید.

در برخی خانه ها فضای ورودی از فضای کل منزل تفکیک نشده است . شما می توانید برای تفکیک این فضا از سایر قسمت های خانه از پارتیشن استفاده نمایید . با اضافه کردن یک پارتیشن شما فضای مورد نظر جهت ایجاد محل جاکفشی، چوب لباسی و فضای نشیمن کوچک را در اختیار خواهید داشت و از همه مهم تر، با باز شدن درب خانه، کسی به فضای خصوصی شما دید نخواهد داشت.
یکی از پارتیشن هایی که برای تفکیک فضای ورودی در نظر گرفته می شود و بسیار کارآمد است ، پارتیشن های ال شکل است که به خوبی محیط را تعریف کرده و دید را به قسمت های دیگر محدود می سازند.
شما می توانید برای تفکیک فضای ورودی از سایر قسمت های خانه از کاغذ دیواری با طرح های متفاوت تری استفاده کنید. جنس سقف و رنگ و نوع کاغذ دیواری ورودی باید با بخش های دیگرخانه تفاوت داشته باشد.

گاهی اوقات شما با این مشکل مواجه می شوید که درب ورودی خانه در وسط فضای اصلی باز می شود. مسلما در این صورت فضای ورودی وجود ندارد، اما این مشکل به راحتی قابل حل است. شما با اضافه کردن یک دیوار جدا کننده می توانید محدوده فضای ورودی را تعریف کنید. این حرکت شاید فضای منزلتان را بشکند و یا از لحاظ بصری آن را کوچکتر کند، اما در نهایت در شرایطی که راه دیگری برایتان نمانده، بهترین کار است. با اضافه کردن یک پارتیشن شما فضای مورد نظر جهت ایجاد محل جاکفشی، چوب لباسی و فضای نشیمن کوچک را در اختیار خواهید داشت و از همه مهم تر، می توانید مطمئن باشید با باز شدن درب خانه، کسی به فضای خصوصی شما دید نخواهد داشت.

آینه ها از مهم ترین مواردی هستند که باید در طراحی فضای ورودی حتما مد نظر داشته باشید. یک فضای ورودی بدون آینه تقریبا مفهومی ندارد. آینه علاوه بر نقش عملکردی خود، یکی از لوازم دکوراتیو به شما می رود و از همه مهم تر، می تواند یک فضای ورودی را در هر اندازه ای که هست، بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. این نکات به طور خلاصه به این نتیجه ختم می شوند که در فضای ورودی خانه شما، آینه یکی از اولویت ها به شمار می رود.

یک کمد جمع و جور با درب کشویی می تواند از بهترین گزینه های مورد استفاده در فضای ورودی خانه باشد. معمولا ورودی خانه ها آن قدر بزرگ نیستند که بتوان کمدهای معمولی را در آن ها جای داد؛ بنابراین بهتر است از یک کمد با درب کشویی استفاده کنید. درب های کشویی جدا از این که به راحتی باز و بسته می شوند، در هنگام گشوده شدن فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در نتیجه در کوچکترین فضاها با محدودترین عرض ممکن نیز به راحتی قابل استفاده هستند. اگر درب این کمدها را از جنس آینه انتخاب کنید، یک عملکرد دیگر نیز به آن ها خواهید بخشید و دیگر نیازی نخواهید داشت به دنبال یک آینه و جای آن در فضا سردرگم شوید. در مجموع این کمدها برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب به شمار می آیند.

یکی از ایده هایی که می توان در راستای زیباتر شدن دکوراسیون ورودی خانه به آن اشاره کرد، استفاده از قاب عکس ها و تابلو های کوچک و فانتزی برای تزیین دیوار است . همچنین شما می توانید یک تابلوی هنری را در این قسمت از خانه به دیوار بزنید تا چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند .
اگر به نظم اهمیت زیادی می دهید و فضای ورودی خانه شما کوچک است ، فضای کوچک خود را به چند بخش تقسیم کنید. یک بخش را به یک جاکفشی کوچک تبدیل کنید. بخش بعدی را به طاقچه برای قرار دادن برخی وسایل خود اختصاص دهید و بخش دیگری را به صورت محل آویختن لباس ها مورد استفاده قرار دهید تا از ایجاد شلوغی در فضا جلوگیری شود.

نصب رخت آویز در ورودی خانه بسیار ضروری است.
شما می توانید لباس هایتان را هر وقت وارد خانه می شود در رخت آویز آویزان نموده تا هنگام خروج از خانه راحت تر از آنها استفاده کنید . استفاده از رخت آویز برای آویزان کردن کیف نیز مفید است .
دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند همچنین کلید ها و سوییچ هایی که در طول روز استفاده می کنیم را نیز می توان در جا کلیدی های مخصوص در بخش ورودی خانه قرار داد. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی ابتدا با استفاده از برچسب های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید.

نورپردازی راهرو ورودی از نکات مهمی است که در هنگام طراحی دکوراسیون ورودی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد . وجود نور در تمام بخش های خانه، از ارکان بسیار مهم است و دکوراتور ها نیز به این مسئله توجه ویژه ای می کنند.
برای نورپردازی این بخش از منزل می توانید از لوستر های سقفی با طرح فانتزی استفاده کنید و یا اگر نورپردازی مدرن تری را می پسندید ، نورپردازی های هالوژنی و نقطه ای برای شما ایده مناسبی است. شما می توانید از یک دیوار استفاده نمایید و لامپ های پر نور را روی آن نصب کنید و یا حتی با نور طبیعی فضای ورودی تان را منحصر به فرد تر نمایید و زیبایی خاصی به آن ببخشید.

 

درباره نویسنده