د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

طرح کالبدی باباقاسم با هدف ساماندهی پیرامون مسجد جامع اجرا می‌شود

رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح کالبدی باباقاسم با هدف ساماندهی میدان امام علی (ع) طراحی شده است که امیدواریم سال آینده اجرا شود تا اطراف مسجد جامع رونقی از نظر کالبدی پیدا کند.

رسول میرباقری امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت مسجد جامع و پیرامون آن اظهار کرد: جلساتی درباره ساماندهی شرایط این مسجد و پیرامون آن برگزار شد و خروجی‌هایی داشت؛ پیشنهاد من این است که کمیته‌ای تشکیل شود تا دغدغه‌ها و مطالبات مردم در این زمینه را برطرف کنند.

وی افزود: اگر مواردی از اجحاف در حق مردم وجود داشته است، باید جبران شود تا رضایتمندی نسبی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بعضی تصمیمات پیرامون میدان امام علی (ع) گفت: رویدادهای اجتماعی در این محل باید رونق پیدا کند، در همین راستا برنامه‌هایی از شب ۱۳ رجب تا شب نیمه شعبان برگزار می‌شود و در همین راستا مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌هایی را در این ایام اجرا می‌کنند.

میرباقری گفت: علاوه بر این، طرح کالبدی باباقاسم طراحی شده است که امیدواریم سال آینده اجرا شود تا اطراف مسجد جامع رونقی از نظر کالبدی پیدا کند.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های مبلمان شهری و آب‌نما پیش‌بینی شده است، همچنین رونق مشاغل مدنظر است که مقرر شد تمام مغازه‌های تعطیل اجاره شود و برندها و افرادی که می‌توانند رونق‌دهی داشته باشند این مغازه‌ها را اجاره کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد دکه‌ها که هم با بافت تاریخی آن مکان هم‌خوانی داشته باشد و هم صنعت غذا را رونق بخشند، دیگر اقدامی است که در این راستا انجام می‌شود.

ایمنا

درباره نویسنده