ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) کرج اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج از بررسی و بازطراحی محور پیاده‌راه تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی این کلان‌شهر با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی اجرای طرح پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) تا میدان قدس خبر داد.

حسین مهاجری  با بیان اینکه شهر کرج به عنوان یکی از شهرهای با ماهیتی فرهنگی، گردشگری و تاریخی بوده که در دوره‌های گذشته دستخوش تغییرات گسترده در کالبد و هویت شده است، اظهار کرد: پل صفوی، قلعه صمصام، کاروانسرای شاه عباسی، آستان امامزاده حسن (ع)، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید و محوطه پردیس کشاورزی بخشی از هویت و تاریخ شهر است که به عنوان جاذبه‌های گردشگری، نمادهای شهر و ظرفیت‌های عظیم، می‌تواند امروز را به گذشته پیوند بزند، همچنین روایتگر وقایع و رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که در بستر زمان روی داده و ماهیت کنونی شهر را شکل داده است.

وی افزود: در طول سال‌ها کالبد شهر و بخش مرکزی آن دستخوش تغییراتی شده است؛ به‌طوری که وضعیت کنونی آنها پاسخگوی نیازهای شهروندان چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ هویتی و عملکردی نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در استخوان‌بندی محدوده مرکزی این شهر باشد که با ایجاد یک رینگ گردشگری-هویتی نیازمند اتخاذ رویکردهای طراحی و برنامه‌ریزی شهری جهت بازطراحی و بازآفرینی هویتی شهر کرج باشد.

وی گفت: پروژه طراحی شهری و بازطراحی محور پیاده‌مدار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی شهر کرج با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی، با هدف تهیه طرحی جامع در راستای اصول طراحی شهری و ارائه یک سند اجرایی به‌منظور بازآفرینی و ارتقای عملکردی و هویتی این محور انجام می‌پذیرد.

مهاجری خاطرنشان کرد: قرار است در راستای انسجام محیطی و ایجاد یکپارچگی در فضای پیاده‌راه، دیوار پیرامونی کاروانسرای شاه عباسی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصلاح شود.

ایمنا

درباره نویسنده