ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

طرح جامع قوچان در شورای‌ عالی شهرسازی و معماری تصویب شد 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تصویب طرح جامع شهر قوچان در راستای تامین نهضت ملی مسکن برای تکمیل در صحن شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست دولت تسریع در الحاق اراضی به محدوده شهرها با راهکارهای کارشناسی است، گفت: طرح جامع شهر قوچان با محوریت تامین نیاز نهضت ملی مسکن در جلسه امروز با جمع‌بندی کمیته فنی شورای عالی و نظر موافق اعضای شورای عالی مصوب شد. در همین خصوص مقرر شد تا افق طرح سال ۱۴۱۵ باشد و در این افق جمعیتی زمین‌هایی که به طرح جامع شهر الحاق شد به تامین زیر ساخت‌ها، فضاهای خدماتی و سکونت شهروندان اختصاص یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: تصویب طرح جامع قوچان می‌تواند علاوه بر تامین نیاز نهضت ملی مسکن به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل آن‌ها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و دیگر موارد با پیگیری شهرداری و شورای شهر در بازه زمانی معینی کمک کند.

وی ادامه داد:  با توجه به آمار منتشره جمعیت شهر در سال ۹۵ (سال پایه) از ۱۰۱۶۰۴ نفر با نرخ رشد ۲۰ساله ۰.۹۲ درصد به ۱۲۳۴۱۹ نفر جمعیت در سال افق طرح ۱۴۱۵ خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: درخصوص توسعه فضایی شهر با توجه به عملکردهای شهری و فراشهری و نیز سیاست کلی نهضت ملی مسکن به جهت تخصیص اراضی و پیش‌بینی افزایش جمعیت شهر تا سال افق طرح توسعه به صورت تامین بخشی از خدمات و سطح مسکن درون‌زا و مابقی تامین سطح مورد نیاز به صورت برون‌زا تعریف شده است.

داعی اظهار کرد: نقش اقتصادی قوچان به صورت خدماتی با تاکید بر رشد صنایع تبدیلی کشاورزی است. هم چنین قوچان به عنوان شهری میان راهی، برخوردار از ویژگی‌های طبیعی گردشگری مناسب و نیز پتانسیل مناسب جهت بهره مندی از بازار اقتصادی بین المللی در استان خراسان رضوی حائز اهمیت است.

گفتنی است در این جلسه محدثه نجفی معاون شهرسازی و معماری، مدیر کل راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد.

 

درباره نویسنده