چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

طرح جامع توسعه شیراز باید مصوب شود

عضو شورای شهر شیراز، خواستار تصویب طرح جامع توسعه این کلانشهر برای جلوگیری از بهره‌برداری شمال غرب شیراز توسط سودجویان، زمین‌خواران و کوه خواران توسط کمیسیون ماده ۵ نیز به عنوان نماینده شورای عالی معماری و شهرسازی ایران شد.

غلامعلی ترابی عصر یکشنبه ۱۴ شهریور در جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به آغاز کار دولت جدید اظهار امیدواری کرد: وزرای و هیئت دولت هرچه سریعتر زمام امور را در دست گرفته و با تغییر فضای کار در جامعه و امید افزایی، بر مشکلات فائق آمده تا مردم را یحه خوش خدمت را استشمام کنند.

او افزود: متاسفانه یکی از اتفاقات بدی که در دولت‌های گذشته افتاده بحث بی اعتمادی مردم نسبت به دولت است که باید دولت جدید اعتماد سازی کرده و اعتماد مردم به نظام و دولت را بازگرداند. 

این عضو شورای شهر شیراز، از مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام یاد کرد و گفت: در نظام ما که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است نباید بر حسن اعتماد مردم خدشه وارد شود.

ترابی در حالیکه از رویکرد ریاست جمهور در بحث سفرهای استانی خارج از برنامه قبلی اظهار خرسندی کرد: امیدوارم که این روند تا رفع مشکلات ساختاری در دولت و جامعه ادامه یابد.

او ضمن تبریک حسن انتصاب سردار وحیدی به سمت وزیر کشور، گفت: تقاضا می‌شود همزمان با بررسی صلاحیت‌ها و توانایی‌های مدیران ارشد استان‌ها، سرعت در انتصاب‌ها نیز بالا رفته تا هرچه سریعتر با انتخاب مدیران توانمند استانی و شهرستانی دولت از دوره گذار عبور کرده و فضای کار و تلاش بر جامعه حکمفرما شود.

عضو شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: همچنین از وزیر کشور در خواست می‌شود تا در انتخاب و انتصاب مدیران میانی دولت، بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب را مد نظر داشته و با انتخاب مدیران جوان فرصت ظهور و بروز استعدادهای جدید در بدنه دولت فراهم شود.

ترابی اظهار امیدواری کرد: استانداری مردمی، انقلابی، جوان، متخصص و پرکار برای استان پهناور فارس انتخاب شود تاردر این دولت شاهد برداشته شدن گام‌های بلند در پیشرفت و آبادانی استان فارس باشیم.

او در بخشی دیگر از سخنانش به بحث انتخاب شهردار شیراز اشاره کرد و گفت: شورا به وظیفه خود در مقوله انتخاب شهردار عمل کرده و اکنون باید هر چه سریعتر فضای مدیریت شهری با صدور حکم شهردار وارد مرحله کاری شود که در این مورد نیز از وزیر کشور تقاضا می‌شود ضمن احترام به انتخاب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر هر چه سریع‌تر حکم مسئولیتی شهردار منتخب را صادر کنند.

ترابی یادآور شد: بدون شک اصلاح قوانین وبرخی آیین نامه ‌هایی که در گذشته تصویب شده باعث این شده که مردم بگویند مدیریت در ایران تابع قانون انرژی شده به صورتی که در آن افراد مدیر، ثابت و فقط از پستی به پست دیگر تغییر پیدا می‌کنند.

او در پایان از سرپرست شهرداری و معاونت شهرسازی شهرداری شیراز خواست با توجه به شنیدن اخباری مبنی بر تغییر کاربری باغ‌ها و فضای سبز شهری به ویژه در محدوده باغات و شمال غرب شیراز که به عنوان دالان ورودی هوای پاک به شهر است، ضمن بررسی اتفاقات انجام شده در دوره قبلی مدیریت شهری در مقابل هر گونه تغییر کاربری عکس‌العمل نشان داده تا آینده شهر شیراز قربانی تصمیمات ناصواب نشود.

این عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: قطعاً اقدامات دولت گذشته در راستای ساخت مسکن اقدام ملی خوب بوده اما انتخاب زمین برای این اقدام شایسته باید با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر محقق شود تا در آینده مشکلات عدیده‌ای به شهر شیراز تحمیل نشود.

ایسنا

درباره نویسنده