پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

طرح جامع اسدآباد تصویب شده اما برای ابلاغ نیازمند تصویب در شورای عالی معماری شهرسازی است

جواد کرمی از تأیید و تصویب طرح جامع اسدآباد خبر داد و گفت: با اصلاحاتی از سوی مشاور، قرار است این طرح برای تصویب نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شود.

جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد از تائید و تصویب کلیات طرح جامع اسدآباد در جلسه کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: قرار شد مشاور طرح اصلاحاتی را انجام داده و پس‌ازآن طرح به تصویب نهایی شورای عالی معماری شهرسازی برسد و ابلاغ شود.

وی بابیان اینکه بازنگری طرح جامع اسدآباد از سال ۹۵ شروع‌شده است، افزود: این امر پس از ۵ سال مورد تائید قرارگرفته که از دلایل طولانی شدن تصویب طرح را می‌توان الحاق زمین‌های انتهای شهرک سید احمد به محدوده شهر و نیاز به مطالعات و آزمایش‌ها مکانیک خاک برای تائید استحکام این زمین‌ها و همچنین تأییدیه پدافند غیرعامل را نام برد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد با اذعان این مطلب که با ابلاغ این طرح حدود ۵ هکتار زمین با کاربری مسکونی به محدوده شهر اضافه‌شده، افزود: با اضافه شدن این میزان زمین به محدوده شهر می‌توان طرح اقدام ملی مسکن را اجرا و همچنین برای تعاونی مسکن فرهنگیان حدود ۶۰۰ خانوار را مورد استفاده قرارداد.

وی تصریح کرد: همچنین ۸ هکتار فضای سبز از این زمین‌های مسکونی تا پارک جنگلی در طرح دیده‌شده که با ایجاد آن در بالای شهرک سید احمد چشم‌انداز زیبایی برای شهر فراهم خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه باتدبیر فرماندار، امسال ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای مطالعات و بازنگری طرح تفصیلی شهر دیده‌شده، افزود: در این راستا پس از ابلاغ اعتبار نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام خواهد شد.

وی در خصوص تهیه طرح تفصیلی و جامع برای شهر پالیز هم گفت: با توجه به اینکه جمعیت این شهر کمتر از ۵۰ هزار نفر است، طرح هادی شهری تهیه می‌شود که انتخاب پیمانکار و نظارت بر آن به عهده دفتر فنی استانداری است.

عصرهمدان

درباره نویسنده