ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

طرح تشویقی برای نوسازی بناهای ناپایدار

معاون وزیر راه و شهرسازی از بسته تشویقی برای نوسازی بناهای ناپایدار در سطح کشور خبر داد و گفت: این بسته به تازگی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است.

محمد آیینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سوادکوه با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در سطح ملی و در تمامی شهرهای کشور اجرا خواهد شد، افزود: این بسته برای چهار گروه که اقدام به نوسازی در بافت‌های فرسوده می‌کنند، دیده شده و برای هر گروه مشوق‌های مختلفی از جمله اعطای حداکثر دو طبقه تشویقی در نظر گرفته است.

وی گفت: در این مصوبه هر فردی ملکی با هر متراژی داشته باشد و همچنین امکان گرفتن پروانه ساختمانی زیر ۵۰ متر را داشته باشد، هیچ گونه بن بستی برای نوسازی بنا وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دسته دوم کسانی هستند که در عمق بافت ها تجمیع می کنند و به حداقل نصاب تفکیک می رسند.

وی در رابطه با بازگشایی معابر اصلی این بافت‌ها، گفت: در دو طرف این معابر یک طبقه تراکم تشویقی داده خواهد شد و طبقه همکف را نیز می‌توانند به کاربری غیرمسکونی (تجاری یا خدماتی) تبدیل کنند و اگر در حاشیه معبر امکان پارکینگ باشد می‌توان ۲۵ صدم تخفیف در پارکینگ داد.

معاون وزیر راه در پایان در رابطه با تجمیع بلوکی در این بافت‌ها و مشوق‌های آن در این مصوبه گفت: در این مورد دو طبقه تراکم تشویقی داده خواهد شد و امکان کاربری غیرمسکونی در همکف وجود دارد.

مهر

 

درباره نویسنده