ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

طرح‌های بازآفرینی در محله دوهزار بندرعباس اجرایی می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: محله دوهزار به عنوان دومین محله هدف در این طرح  انتخاب شده که مراحل طراحی آن در حال انجام است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از پروژه‌های توسعه و بازآفرینی شهری بندرعباس اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که به مردم داده بودیم بازآفرینی شهری به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه شهرها و جاهای بدون معماری مشخص و دقیقی بود و بر همین اساس طرح بازآفرینی محله اسلام آباد را با همت شهردار بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی محله اسلام آباد پیشرفت مناسبی دارد، افزود:  محله دوهزار به عنوان دومین محله هدف در این طرح  انتخاب شده که مراحل طراحی آن در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به وفاق مسئولان در پیشبرد طرح ها گفت: تمرکز ویژه‌ای برروی بازآفرینی شهری داریم و باتوجه به منابع مالی که برای این مهم کنار گذاشته‌ایم می توانیم گام‌های مناسبی برای مردم برداریم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه توسعه کوهستان‌پارک پنجه‌علی تاکیدکرد: با احداث زیرساخت های لازم در منطقه پنجه‌علی و بستر بکر و بی‌نظیر آن برنامه هایی در قالب یک ژئوپارک یا مناظر چشم‌نواز شهری و پل معلق در ارتفاع عملیاتی خواهد شد.

دوستی تصریح‌کرد: بخشی از زیرساخت‌های موردنیاز برای این کوهستان‌پارک تامین شده است اما لازم است منابعی را جهت تسریع در کار درنظربگیریم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مشاوران خبره در طراحی این تفرجگاه، بیان‌کرد: مهم‌تر از مسائل عمرانی، بحث تعریف و احصای بسته‌های سرمایه‌گذاری در این پروژه است که می‌تواند با واگذاری و افزایش مشارکت مردم منجر به ایجاد شغل، بالا رفتن گردش‌مالی و تحقق اقتصاد خودگردان در این طرح شود.

ایسنا

درباره نویسنده