د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

طرح‌های هنری برگرفته از معماری ایرانی_ اسلامی در میدان شهیدحسن‌تهرانی مقدم

شهرداری منطقه٢ تهران با هدف ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و چشم نواز درشهر، طرح زیباسازی میدان شهید حسن تهرانی مقدم را اجرا و با نورپرداری متفاوت و همچنین نصب گلدان‌های طرح سفال برگرفته از معماری ایرانی_ اسلامی، چهره این میدان را زیباتر کرد.

علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به حوزه‌زیباسازی تنها مربوط به اوقات روز نیست و اجرای برخی از پروژه‌ها، زیبایی شهر و محله را در اوقات شبانگاهی بیشتر می‌کند، افزود: بدون تردید نورپردازی اصولی شبانه با در نظرگرفتن فضا و محیط پیرامونی میادین و نقاط مختلف نقش بسزایی درخلق جلوه‌های بصری زیبا و دلنشین درشهر و محلات برای تامین نظر شهروندان دارد.

طاهری، اضافه کرد: در همین راستا اداره زیباسازی منطقه با اجرای طرح نورپردازی ویژه با نصب ریسه‌های رنگارنگ برتنه درختان دور میدان و نیز جانمایی و نصب گلدان‌های سفالی با طراحی و معماری ایرانی و اسلامی باعث شده تا میدان شهید حسن تهرانی مقدم به جز اوقات روز و هنگام روشنایی هوا در اوقات شبانگاهی و تاریکی هوا نیز جذاب، و تماشایی باشد.

گفتنی است؛ در طرح زیباسازی میدان شهید حسن تهرانی مقدم منطقه٢ تهران، تعداد ده‌ها گلدان سفالی بزرگ با طراحی ایرانی_ اسلامی به همراه ٣ هزارو ۵٠٠ متر انواع ریسه‌های رنگی به‌کار رفته است.

خبرگزاری آنا

درباره نویسنده