ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

طراحی هشت محله برای شهرک پرواز همدان

علی عباسیان افزود: طرح نهضت ملی مسکن با سرعت قابل قبولی در شهر‌های مختلف استان در حال اجرا است و هم زمان با اجرای آن، زیرساخت‌های مورد نیاز سکونت از جمله ایجاد محوطه سازی، فضا‌های آموزشی، مراکز تجاری، اداری، فرهنگی، انتظامی و مذهبی با مشارکت دستگاه‌های متولی ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن در اطراف شهر‌ها ساخته می‌شود و نیازمند تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی شهروندان است، اظهار کرد: زمین‌های تعیین شده به هر کدام از دستگاه‌های متولی معرفی شده است و برخی از دستگاه‌ها زمین‌ها را به صورت رایگان تحویل گرفته اند و آماده ساختن ساختمان با کاربری تعیین شده هستند.

عباسیان در رابطه با ساخت شهرک پرواز همدان تصریح کرد: این شهرک به منظور ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قسمت شمال شرقی شهر همدان و در نزدیکی فرودگاه در حال ساخت است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: جمعیت ۳۵ هزار نفری برای شهرک پرواز پیش بینی شده و مراحل ساخت ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرک در حال اجرا است.

او تصریح کرد: برای شهرک پرواز همدان هشت محله در نظرگرفته شده و دارای بازارچه محلی، مراکز تجاری، آموزشی، اداری، فرهنگی، انتظامی و مذهبی است.

عباسیان گفت: معماری شهرک پرواز متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی و بر اساس محور اصلی پیاده و تفکیک محور‌های پیاده از سواره طراحی شده و بر گرفته از محلات قدیمی و چمن‌های شهر همدان است.

باشگاه خبرنگاران

درباره نویسنده