پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

طراحی خانه‌های دوبلکس

خانه های دوبلکس بسیار پر طرفدارند.پله ها در خانه نمای بسیار زیبایی ایجاد می کنند.باید بدانید که معماران در ساخت و طراحی خانه های دوبلکس به فضای بزرگتر سالن و مجزا کردن اتاق ها توجه می کنند. شما می توانید از پله های شیشه ای ، چوبی یا فلزی برای طراحی خانه های دوبلکس استفاده کنید.

 

خانه دوبلکس چیست؟

بگذارید کمی به عقب برگردیم و یک تعریف مختصر از خانه های دوبلکس داشته باشیم. به طور کلی خانه دوبلکس به خانه یک طبقه ای اطلاق می شود که معمولا طبقه اول به عنوان نشیمن و پذیرایی و طبقه بالا شامل اتاق خواب های متعدد می شود. در بخش پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد.

نمای خانه های دوبلکس مدرن یا کلاسیک؟

اینکه چه سبک از ساختمان دوبلکس بهتر است یا بدتر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. معمولا خانه های دوبلکسی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته می شوند، هزینه بالاتری را به خود اختصاص می دهند، البته باید این امر را متذکر شد که لزوما صرف هزینه بالا ملاکی بر بهتر بودن ساختمان دوبلکس از رغبایش نیست. خانه های بیشماری هستند که با وجود صرف هزینه های بسیار زیاد، عملکرد مناسبی نداشته اند.

طراحی معماری خانه دوبلکس، فرم گرایی یا عملکردگرایی؟

تیم معماری خانه طرح همیشه طراحی بر اساس فرم گرایی و عملکرد گرایی را همزمان مد نظر قرار می دهد . در بحث عملکردگرایی ساختمان های دوبلکس پیشنهاد می کنیم تقسیم فضاها را از طریق یک لابی با شکوه انجام دهید . نکته مهم دیگر رعایت اصول طراحی فضاهای عمومی و خصوصی است که طراح آرشیتک ، ملزم به رعایت آنهاست . در بحث فرم گرایی نیز بهتر است طراحی فرمی ساختمان دوبلکس متناسب با ابعاد سایت پلان ، شرایط مالی کارفرما ، اقلیم منطقه ، توپوگرافی زمین انجام شود . 

باید ها و نباید های راه پله دوبلکس گرد!

راه پله های دوبلکس بخش جذاب و جدا نشدنی یک ساختمان دوبلکس هستند . اینکه راه پله دوبلکس فرم گرد ، نیم دایره ، سه طرفه و … داشته باشد بستگی به فرم و مساحت زمین دارد . استفاده از راه پله های گرد در بیشتر مواقع بیشترین جذابیت را به خانه های دوبلکس می بخشند اما در بسیاری از موارد باعث ایجاد فضاهای پرتی نیز می شوند . بنابراین در طراحی راه پله خانه های دوبلکس می بایست به صورت حساب شده عمل کرد

بهترین شرکت طراحی خانه دوبکس کجاست؟

خوشبختانه در ایران معماران بزرگی مشغول به طراحی این گونه از ساختمان ها هستند . گروه معماری خانه طرح نیز مدیریت طراحی بسیاری از خانه های دوبلکس در شهر هایی چون قشم ، آبادان ، تهران و …. داشته است .

منبع:namnak.com

درباره نویسنده