ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

ضرورت کسب تأییدیه نماهای تعهدی دوران کرونا حداکثر تا پایان شهریور

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۹ از برگزاری جلسات کمیته نما بصورت مجازی و بررسی بیش از ۱۲۰ پرونده در این کمیته از ابتدای خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی داوطلب شیوع ویروس کرونا را عاملی برای برگزاری جلسات نما به صورت ویدئوکنفرانسی از ابتدای سال جاری اعلام کرد و گفت: در همین راستا و پس از ابلاغ بخشنامه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مبنی بر اجرای جلسات بصورت مجازی، تاکنون ۱۵ جلسه برگزار و طی آن ها بیش از ۱۲۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۳ فرودین تا ابتدای خرداد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان به شهرداری تهران، مجوز اخذ تعهد از مالکین (ذینفعان) برای ارائه تأییدیه نمای ساختمان داده شده است، اظهار کرد: با توجه به اتمام مدت زمان اخذ تعهد و تسریع در صدور پروانه ساختمانی، تا پایان ماه گذشته هرهفته دو جلسه تخصصی کمیته نما برگزار شده است.

به گفته این مسئول طرح نما براساس ضوابط اداره کل معماری و ساختمان و در قالب فرمت معین به دبیر کمیته نما ایمیل شده و در این کمیته بررسی می شود. برهمین اساس نیز به طور متوسط در هر هفته ۳۰ پرونده ارسالی در کمیته نما مورد بررسی قرار می گیرد.

داوطلب خاطرنشان کرد: توجه به همجواری، موقعیت بنا در بدنه شهری، بافت منطقه، مصالح و … از جمله موارد لازم الاجرا براساس دستورالعمل انضباط نما محسوب می شود و با توجه به فرصت زمانی اعلام شده از سوی مرکز تا پایان شهریورماه، از متقاضیانی که نماهای آن ها بصورت تعهدی است و تاکنون در کمیته بررسی نشده درخواست می شود تا هرچه سریعتر نسبت به ارائه طرح نما بصورت مجازی به منظور بررسی در این کمیته اقدام کنند.

 

درباره نویسنده