ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

ضرورت حرکت در مسیر معماری با اصالت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حال فعلی معماری در شهر تهران خوب نیست، بیان کرد: ایران در جهان با معماری شاخص خود شناخته شده بود و باید به معماری پر افتخار خود باز گردیم.

نخستین کنگره ملی راهبرد های پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی و سازندگان با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور؛ اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس؛ حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از فعالان و سازندگان صنعت ساختمان در هتل المپیک برگزار شد.

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع معماران و سازندگان تصریح کرد: صنعت ساختمان در کشور پیشرفت داشته است و باید معماری فعلی خود را با معماری قبل از اسلام و بعد از اسلام نزدیک کنیم. ایران در جهان با معماری زیبا و شاخص خود شناخته می‌شد و باید در مسیر معماری با اصالت خود حرکت داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در اطراف شهر تهران با ساخت و سازهای خلافی که انجام می‌شود؛ در حال نزدیک شدن به شهر تهران هستند و این مشکل بزرگی است. دولت و مجلس باید در این خصوص تدبیر کنند و حریم ها را مشخص و تعیین کنند.

چمران در خصوص طرح جامع که در سال ۱۳۸۳ به تصویب رسید؛ گفت: در آن زمان جلساتی را با رئیس جمهور وقت برگزار کردیم و گفتیم که شهر تهران به سرعت به سوی فرسودگی می‌رود و باید در خصوص عوارض به گونه‌ای عمل کنیم که مردم ترغیب و تشویق شوند تا شهر تهران به سمت نوسازی حرکت کند و دچار فرسودگی نشود.

وی در ادامه گفت: مدیریت فعلی شهر تهران در خصوص ساخت و ساز و حمل ونقل عمومی، گام های مؤثری برداشته است. در خصوص تخفیفات در بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام گرفته و همچنین شهر از لحاظ حمل و نقل عمومی به مسیر خوبی در حال هدایت است. امیدواریم بتوانیم در دوره مدیریت فعلی، اقدامات مؤثر و مفیدی انجام بدهیم

افق تهران

درباره نویسنده