چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

ضرورت استانداردسازی ساختمان‌ها در کشور

رئیس مجمع کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرهای کشور گفت: باید تلاش کرد که علاوه بر احداث ساختمان‌های ایمن ، ساختمان‌های ناایمن مقاوم و ساختمان‌های فرسوده نوسازی شود، زیرا ساختمان‌ها ۳۰ درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهند.

مهدی عباسی امروز _دوشنبه، دوم خردادماه_ در اولین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران، اظهار کرد: باید جلسات را منظم برگزار کرد و تصمیمات را با همکاری و پیگیری به ثمر رساند، همچنین در برنامه‌ریزی‌ها از تجربه گذشتگان و نخبگان و شهرهای پیشرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در قانون‌گذاری باید مسائل محیط زیستی در اولویت قرار گیرد، چراکه همه چیز غیر از مگر محیط زیست قابل جبران است، افزود: اگر می‌خواهید قانونی وضع کنید، باید پایان اجرای قانون را نیز در نظر بگیرید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور، ادامه داد: اگر می‌خواهید مسائل تکریم ارباب رجوع و تسریع در صدور پروانه و همچنین از بین بردن حواشی را اجرا کنید، یکی از ارکان مهم آن هوشمندسازی است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که علاوه بر احداث ساختمان‌های ایمن، ساختمان‌های ناایمن مقاوم و ساختمان‌های فرسوده نوسازی شود، زیرا ساختمان‌ها ۳۰ درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهند.

عباسی افزود: میانگین عمر ساختمان‌ها در کشور ما ۳۰ سال و میانگین جهانی ۷۰ سال است که این تفاوت به‌خاطر بی دقتی‌ها در احداث است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های بلندمدت و جامع باید تدوین و سندهای راهبردی تکمیل شود، تصریح کرد: همچنین برای فضاهای شهری باید ارزش قائل شویم چراکه شهر فقط ساختمان نیست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار کرد: مشکلات پیچیده اقتصادی و اجتماعی را باید با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی شهری، تعدیل کرد، اما فراموش نکنیم که هر خطی که به دست شما کشیده می‌شود، آثار بلندمدت خواهد داشت، بعضی تصمیمات را فقط بلایای طبیعی می‌تواند رفع کند، بنابراین آینده کار خود را ببینید و شهری استاندارد بسازید.

ایمنا

درباره نویسنده