ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

صدور ۲ماهه پروانه‌ ساخت فعلا برای ملک‌های کوچک مقیاس

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: درحال حاضر صدور پروانه برای ملک های کوچک به ۲ ماه رسیده و البته از همان ابتدا اعلام کرده بودیم انجام این کار کمی زمان بر است.

یکی از مهمترین وعده‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران طی ماه‌های اخیر و پس از به روی کار آمدن مدیریت شهری جدید کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی بود.

وعده‌ای که بنا بر تأکیدات شهردار تهران قرار بود تا پایان خرداد ماه اجرایی شود، وعده‌ای بزرگ که به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با وجود اینکه شهرداری مکلف بوده است لایحه کاهش صدور پروانه را ۲ ماهه به شورا ارسال کند اما هنوز اقدامی انجام نداده است و گلایه‌های مردمی درباره اطاله صدور پروانه ادامه دارد.

پس از اظهارات عباسی مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز درباره زمان صدور پروانه‌های ساخت گفت: شهرداری تهران قرار بود لایحه کاهش صدور پروانه‌های ساخت را به شورای شهر ارائه دهد اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شورای شهر در حال پیگیری این موضوع است اظهار کرد: البته بنا به صحبتی که با معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران داشتم وی اعلام کرد که اقدامات لازم برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در حال انجام است اما کاری سخت و زمان بر به شمار می‌رود در حال پیگیری هستیم.

صدور پروانه ساخت در ملک‌های بزرگ مقیاس به ۵ ماه رسید

اما پس این اظهارات، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد که در حال حاضر صدور پروانه ساخت در مقیاس‌های کوچک دو ماهه صادر می‌شود.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی بیان کرد: قرار بر این بود که از خرداد ماه صدور پروانه‌ها به دو ماه کاهش یابد که البته این کار هم اکنون در ملک‌های مقیاس کوچک در حال انجام است.

وی ادامه داد: البته اعلام کردیم که برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت مشکلاتی مانند نما و ژئوتکنیک وجود دارد که باید ساماندهی شوند و نظام مهندسی باید در رابطه با این موارد صحبت کند.

صارمی تصریح کرد: همانطور که اعلام کردم در ملک‌هایی با مقیاس کوچک پروانه دو ماه صادر می‌شود و در ملکه‌های بزرگ‌تر متوسط صدور پروانه پنجم ماه است از همان ابتدای کار نیز تاکید کردیم که متوسط صدور پروانه از حال حاضر به مدت زمان صدور ۱۲ ماه به پنج ماه کاهش میابد و انشاالله به سمتی می‌رویم که تمامی پروانه‌ها دو ماهه صادر شود.

مهر

درباره نویسنده