س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

صدور بیش از ۴ هزار پروانه ساخت از ابتدای امسال در پایتخت

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به میزان ساخت و ساز در مناطق مختلف تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۳۱۶ پروانه ساخت در مناطق ۲۲ گانه تهران صادر شده است.

 مهدی عباسی  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: بیشترین آمار صدور پروانه متعلق به منطقه ۱۵ با صدور ۵۳۶ پروانه و کمترین پروانه صادر شده در منطقه ۹ تهران با ۹۱ پروانه است.

وی تصریح کرد: همچنین در رتبه دوم صدور بیشترین پروانه ساخت منطقه ۴ تهران با صدور ۳۵۵ پروانه و سپس منطقه ۲ با صدور ۳۲۵ پروانه قرار دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره تعداد صدور پروانه ساخت در سایر مناطق پایتخت گفت: از ابتدای سال تاکنون در منطقه یک تهران ۱۷۶ پروانه در منطقه سه ۱۰۶ پروانه ساخت و ساز در منطقه پنج ۲۰۲ پروانه و در منطقه ۶ تهران نیز ۱۱۲ پروانه ساخت و ساز صادر شده است.

با گذشت ۱۰ ماه از شروع سال شهرداری توانسته است تعداد پروانه‌های ساخت خود را افزایش دهد و همچنین در بستر اعطای مشوق‌ها سازندگان تمایل بیشتری به ساخت مسکن کرده‌اند، اما همانطور که گفته شد تهران هنوز بیش از ۱۲ هزار بافت فرسوده دارد که باید هرچه سریع‌تر این بافت نوسازی شود و باید منتظر ماند و دید تا پایان سال چه میزان به تعداد پروانه‌های صادر شده و تمایل شهروندان به افزایش ساخت و ساز چقدر افزوده می‌شود.

شبگه اطلاع رسانی راه دانا

درباره نویسنده