د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

صدور بیش از ۱۲۰۰۰ پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲/ حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص تعداد پروانه‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا به امروز و همچنین همکاری و مشارکت چینی‌ها در احداث مسکن در پایتخت توضیحاتی را مطرح کرد.

حمیدرضا صارمی امروز در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ادامه بررسی لایحه در خصوص عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: این لایحه در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ عوارض ساختمانی برای سال آینده ۱۹ درصد نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران تلاش شد تا حداقل افزایش عوارض را برای سال آینده داشته باشیم به طوری که عوارض تجاری صفر درصد و عوارض مسکونی و اداری برای سال آینده ۱۹ درصد افزایش خواهد داشت.

صارمی همچنین درخصوص عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده نیز گفت: از محور جنوب انقلاب به پایین بنا به پیشنهاد شورای شهر تهران عوارضی دریافت نخواهد شد و صددرصد رایگان خواهد بود و برای محور شمال انقلاب به بالا عوارض ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال جاری اظهار کرد: ابتدا باید اشاره کنم که در سال ۱۴۰۰، ۵۴۰۰ پرونده ساختمانی و در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰۸۰ پرونده ساختمانی و از ابتدای سال جاری تا امروز (۲۹ بهمن) ۱۲۸۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص اخبار مطرح شده مبنی بر ورود چینی‌ها جهت احداث مسکن در پایتخت افزود: در سفر اخیر شهردار تهران با تیم همراه به چین، مذاکراتی در ارتباط با بحث مسکن انجام گرفت و حضور چینی‌ها در بحث مسکن فقط در بعد سرمایه‌گذاری خواهد بود.

صارمی با اشاره به ظرفیت کشور در ارتباط با ساخت مسکن گفت: در ارتباط با مسکن ما هم مهندسین متبحری را داریم و هم تکنولوژی پیشرفته را. به همین جهت در بخش مسکن چنانچه به نتیجه‌ای برسیم چینی‌ها در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت خواهند داشت

وی ادامه داد: با توجه به عید چینی‌ها، ادامه مذاکرات در بحث احداث مسکن توسط آنها به بعد از عید چینی‌ها موکول شده و همانطور که گفته شد در بخش مسکن چینی‌ها حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در بحث بافت فرسوده انجام خواهند داد.

تسنیم

درباره نویسنده