ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

شورای شهر تبریز به بحران زلزله بی تفاوت نباشد/ شهروندان نگران هستند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای شهر به بحران زلزله بی تفاوت نباشد چراکه شهروندان نگران اند.

فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد:  پیشنهادم این است رییس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان‌شرقی جهت تشریح و ارزیابی موارد مربوط به زلزله به جلسه شورای شهر دعوت شود تا گزارشی به ما ارائه دهند.

وی افزود: همانطور که مستحضرید زلزله اخیری که در کشور ترکیه رخ داد، فاجعه ای اندوهگین بود، به هنگام مشاهده تصاویر از این کشور دلهایمان جریحه دار و ناراحت می شود.

بابایی‌اقدم در ادامه سخنان خود ابراز کرد: قطعا به دنبال چنین اتفاقی سئوالات و مواردی برای افکارعمومی و شهروندان ما پیش می آید، آنها هم سوال هایی را از ما که به عنوان نمایندگانشان در اینجا هستیم می پرسند که آیا نگرانی ها در ارتباط با این مورد برای تبریز هم وجود دارد یا خیر.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: آمار تلفات و کشته های ناشی از زلزله در کشور ترکیه روز به روز افزایش می یابد و اکنون بالای ۳۰ هزار نفر تلفات جانی از این حادثه به ثبت رسیده است.

بابایی اقدم در بخشی هم افزود: پس لرزه ها، عمق زلزله ، تکنولوژی ساخت و کلی مسائل دیگر منجربه این شده است که تجربه ترکیه را جزء حوادث جدی حساب کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: پیشنهادم این است رییس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان‌شرقی جهت تشریح و ارزیابی موارد مربوط به زلزله به جلسه شورای شهر دعوت شود تا گزارشی به ما ارائه دهند و در خصوص زلزله ترکیه هم مطالبی را بیان کنند.

بابایی اقدم در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ظاهرا بخش عمده تلفات در ترکیه ناشی از ساخت و سازهای ارزان قیمت بوده و شاید برخی سهل انگاری در این راستا وجود داشته، در این خصوص هم بخواهیم گزارشی ارائه داده شود، خواهشمندیم شورای شهر به بحران زلزله بی تفاوت نباشد چراکه شهروندان نگران اند.

فارس

درباره نویسنده