ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

شهرهای کشور را به سبک ایرانی اسلامی بسازیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم شهر‌هایی با هویت و شهرسازی ویژه خود را داشته باشیم، باید از بن مایه‌های اسلامی استفاده کنیم و شهر‌ها را به سبک ایرانی – اسلامی بسازیم.

مراسم گرامی‌داشت «روز جهانی شهرسازی» با شعار «تامین مالی آینده شهری پایدار» صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ آبان) با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.
معاون شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه ناموزون‌ترین آمایش سرزمینی را در جهان داریم گفت: اختلاف جمعیت اولین شهر و دومین شهر آلمان یک میلیون نفر است، اما اختلاف جمعیت تهران و مشهد به عنوان اولین و دومین شهر ایران ۶ میلیون نفر است.

حمیدرضا صارمی، افزود:از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ۶۵ میلیون جمعیت کشور، شهری است، یک شهری داریم که حدود سه میلیون جمعیت دارد، اما یک شهری نیز داریم حدود سه برابر آن جمعیت دارد و ضروری است که برای کلانشهر‌ها برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: ۷۲ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری شهری در ۱۰۰ شهر زندگی می‌کنند و این فشردگی جمعیت سبب شده است تا هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا شود با چالش مواجه می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اکنون باید پدیده تغییرات جمعیتی را به عنوان یک واقعیت شهری بپذیریم و می‌بایست به برنامه‌های توسعه‌ای شهر‌ها دقت کرد و نگاه آینده‌نگری داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه هدف شهرسازی اسلامی باید از اندیشه‌های اسلامی شکل گرفته باشد، گفت: اگر می‌خواهیم شهر‌هایی با هویت و شهرسازی ویژه خود را داشته باشیم، باید از بن مایه‌های اسلامی استفاده کنیم.

صداوسیما

درباره نویسنده