پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

سند دار کردن املاک قولنامه‌ای مهم ترین معضل بافت‌های ناکارآمد شهری است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، سند دار کردن املاک قولنامه‌ای را مهم ترین معضل بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و گفت: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی محلات هدف پیش بینی شده است.

عباس سعیدی کیا، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در حاشیه اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان کرج گفت: این نشست، فرصت مناسبی را جهت همگام سازی سیاست‌ها، هماهنگی اقدامات و ایجاد وحدت رویه بین همه دستگاه‌های اجرایی در بافت‌های ناکارآمد شهری را فراهم کرده است.

وی افزود: برنامه امسال بازآفرینی شهرداری کرج، به اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان در قالب ۴۵ ردیف بودجه ای برای محلات هدف، ارائه و مقرر شده همه دستگاه‌های عضو، ظرف مهلت دو هفته نسبت به ارائه برنامه اقدامات خود به دبیرخانه ستاد واقع در شهرداری کرج اقدام لازم را به عمل آورند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه سند توسعه محلات حسین آباد و حصارک بالا تحت نظارت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرج تهیه، ارائه و به تصویب اعضا رسیده است توضیح داد: موضوع سنددار کردن اراضی قولنامه‌ای از مهم‌ترین معضلات بافت‌های ناکارآمد بوده و هر گونه اقدام در محلات مذکور را با مشکلات حقوقی متعددی مواجه کرده است.

سعیدی کیا عنوان کرد: در این راستا به استناد ماده ۹ قانون «حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد» تشکیل هر چه سریع تر هیئت ماده ۹ در اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت پیگیری اخذ اسناد املاک قولنامه‌‎ای در بافت‌های فرسوده، مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری منظم جلسات ستاد جهت پیگیری مصوبات، خاطرنشان کرد: شهرداری و فرمانداری ویژه شهرستان کرج مجدانه در راستای تحقق این هدف پیگیری‌های لازم را به عمل خواهند آورد.

دیده بان البرز

درباره نویسنده