چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

سقف بازار تاریخی نجارهای اصفهان مرمت اضطراری شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از انجام عملیات مرمت اضطراری سقف بازار تاریخی نجارهای اصفهان در ضلع شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره) خبر داد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، علیرضا ایزدی روز چهارشنبه افزود: با توجه به بارش‌های شدید ۲ روز گذشته باران و ریزش آب از ناودان‌های طبقه دوم بر روی سقف این بازار تاریخی، بخشی از بندکشی‌های سقف این بازار به دلیل نشست آب دچار آسیب شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس مرمتگران و گروه امانی این اداره‌کل پس از دریافت گزارش‌های اولیه مبنی بر نشت آب از سقف این بازار در محل مستقر شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ادامه داد: نصب لوله‌های موقت ناودان و انتقال و خروج آب به خارج از محدوده به طول بیش از ۲۰۰ متر و همچنین نصب عایق‌های پلاستیکی اقدامات اولیه‌ای بود که ظهر امروز به‌صورت اضطراری انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مرمتگران در زمان حاضر در حال نصب داربست برای مرمت بندکشی‌های یکی از طاق‌های این بازار تاریخی هستند که براثر نشت آب دچار آسیب شده بود.

بازاراصفهان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سنتی ایران است که توانسته با حفظ بسیاری از عناصر معماری و همین طور با دربرگرفتن آثار تاریخی‌ای که بخشی از ماهیت اجتماعی و فرهنگی و مذهبی را تشکیل می‌دهند، گردشگران زیادی را برای بازدید جذب کند.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

ایرنا

درباره نویسنده