پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

سبک کلونیال در طراحی داخلی

سبک کلونیال یک سبک روستیک، دست‌ساز و سنگین است که بیش از ۳۰۰ سال به عنوان یک دکوراسیون تجملی و زیبا شناخته می‌شود. سبک کلونیال با سلیقه روستیک معرفی شد. زیرا مهاجران آمریکایی که نجار بودند، با ساخت مبلمان و اثاثیه چوبی معرف این سبک شدند.
با این حال، هرچه پیش می‌رویم شاهد نمونه‌های دکوراسیون ساده تا غنی هستیم که طی گذشت زمان هم تحت تاثیر طراحی سبک کلونیال جرجی قرار گرفت و دچار تغییرات اندک شد.
اگرچه در حال حاضر خرید آنتیک چندان متداول نیست اما پُر کردن خانه‌های جرجی با آنتیک مرغوب از گذشته تا به حال روی سبک کلونیال تاثیر گذاشته است.
معمولا خانه‌ها با صندلی یا مبلمان ملکه آن، چیپندل، هپل‌وایت و شرایتون پر می‌شد و مبلمان براق چوبی هم در یک طرح رسمی مکمل آن‌ها چیده می‌شد که چندان رایج نبود.
هرچه سبک کلونیال پُرتر چیده‌تر می‌شد، تعداد آنتیک‌های ارزشمند بیشتر می‌شد که با جلوه‌گر ظرافت و زیبایی بود.
رنگ‌های سبک کلونیال نرم و آرام و روح دارند. اکثر این رنگ‌ها در صورتی، هلویی روشن، سبز موقر، آبی ملایم، زرد، خاکستری مایل به قهوه‌ای و قهوه‌ای خلاصه شده است.
معماری یونانی کلاسیک و سبک اشرافی فرانسوی بر روی سبک کلونیال جورجی تاثیر زیادی داشتند. همچنان با گذشت زمان آرک و تراشکاری زینتی متعددی در طراحی کلونیال دیده می‌شود.
همانطور که از تصاویر مشخص است، ظرافت و زیبایی در سبک کلونیال مشهود است.
حکاکی و تراشکاری زینتی در طراحی چشمگیر است. حتی این ظرافت در پایه‌های منحنی مبلمان مشخص بوده و لوسترهای آن غالبا کریستال است.
 

درباره نویسنده