پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

سبک شبی شیک در طراحی داخلی

شبی شیک یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی است که از بریتانیای کبیر آغاز شده است، در این سبک از طراحی دکوراسیون خبری از مبلمان سلطنتی و وسایل مجلل نیست بلکه وسایل بازسازی شده و رنگ و رو رفته بیشتر به چشم میخورند، دکوراتور‌های حرفه‌ای این سبک را به ظرافت و رمانتیک بودن میشناسند. شبی شیک الهام گرفته از سبک‌های سوئدی و فرانسوی است که بسیار دلنشین و دعوت کننده است.
از مهمترین ویژگی‌های سبک شبی شیک میتوان به استفاده از رنگ سفید، وسایل عتیقه، لوستر‌های بزرگ و درخشان اشاره کرد که البته پارچه‌های گلدار و سنتی نیز در این سبک به خوبی به چشم میخورد.
استفاده از پارچه‌های قدیمی با طرح‌های گلدار برای دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه در این سبک بسیار رایج است، پارچه‌های نخی با طرح‌های وینتیج که رنگ‌های پاستلی دارند در این سبک خودنمایی میکنند.

رنگ‌های پاستلی، روشن و سرد در این سبک حرف اول را میزنند و رنگ‌های گرم جایی در دکوراسیون شبی شیک ندارند. رنگ‌هایی مانند صورتی، سفید، آبی کمرنگ و… جزو اصلی‌ترین رنگ‌هایی هستند که در سبک شبی شیک از آن‌ها استفاده میشود.
مبلمان وینتیج، پرده‌های نازک، گلدان‌های سفالی، گل و گیاهان خوشرنگ و … جزو عناصری هستند که باید در دکوراسیون شبی شیک آن‌ها را به کار ببرید.

رنگ های نرم و ظریف

اگر شما عاشق رنگ های اصلی رنگی هستید، سبک شبی شیک برای شما مناسب نیست. سفید نرم، خاکستری خنثی، صورتی کثیف و سبز کمرنگ در طیف رنگی این سبک قرار دارد.

پارچه های رنگ شده به رنگ چای
جمع آوری پارچه های خانه و یا خرید پارچه های جدید برای افزودن سن و کهنگی به پارچه، می توان آن را با استفاده از چای دم شده به حالت قدیمی، ساییده، محو و نرم تبدیل کرد. حتما یک تکه پارچه را برای اولین بار تست کنید تا ابتدا رنگ سایه درست شود. شما می توانید چیزهایی را که به رنگ سفید خالص هستند را تغییر دهید تا رنگی به نرمی سفید خامه ای درست کنید.

ترکیب الگوها و رنگ ها
ترکیبی از پارچه های راه راه، شطرنجی و گلدار برای ایجاد فضایی صمیمانه و جذاب. شما لازم نیست که قوانین سنتی چاپ ترکیب را دنبال کنید، برای ساده ترین راه ترکیب، رنگ پس زمینه (سفید یا عاج و غیره) را حفظ کنید. سپس یک رنگ را برای سایر اجزا، مانند یک سبز یا سبز کمرنگ تکرار کنید.

مبلمان سفید
تقریبا هر تکه ای از مبلمان چوبی، اگر به رنگ سفید رنگ باشد، جز سبک شابی شیک قرار می گیرد. از بازار دست دوم فروشی، گاراژ و یا اتاق زیر شیروانی مبلمان قدیمی تهیه کنید. با اسپری سفید، قسمت های چوبی را رنگ کنید، شما مبلمان سبک شبی شیک دارید.

درباره نویسنده