پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

سبک بوهمین در طراحی داخلی

اگر احساس می کنید که سبک های غالب در دکوراسیون منزل حسابی دست و پای شما را در انتخاب گزینه های دلخواه تان بسته اند و شما را از اجرای آن چیزی که در ذهن دارید بازداشته اند، وقت آن است که با سبک بوهمین آشنا شوید.
بوهمین، سبکی است جذاب و دوست داشتنی که شما را از قید و بند اصول سبک های دیگر رها می کند و با گزینه های متنوع تری رو به رو می سازد. با سبک بوهمین، شما می توانید همان طوری که دوست دارید فکر کنید و خیلی از وسایلی را که شاید به کار بردن آن ها در چیدمان به سبک های دیگر مناسب نبوده را به راحتی در این سبک به کار بگیرید. رنگ ها و طرح های غالب در این سبک، همان رنگ هایی هستند که شما تعیین می کنید و تنوع بی نظیر و ترکیب های جذاب آن ها باعث می شود فضای بسیار خاصی در منزل تان داشته باشید.

سبک بوهمین به خاطر بهره گرفتن از الگوهای مختلف و شاید حتی نامرتبط معروف شده است. زمانی که این سبک را به اجرا در می آورید، می توانید در انتخاب و ترکیب الگوها آزادانه تر عمل کنید. برای مثال، نگران این نباشید که الگوی سنتی به کار رفته در یکی از مبلمان با الگوی هندسی فرش تان تناسبی ندارد. می توان گفت این سبک مثل یک پیوند دهنده بی قانون عمل می کند و هر الگویی را که شما مد نظر داشته باشید با الگوهای دیگر پیوند می زند.
برای این که بتوانید سبک بوهمین را به زیبایی در دکوراسیون منزل تان پیاده کنید، باید خلاقیت به خرج دهید و این یعنی خودتان این سبک را تعریف کنید. سبک بوهمین به شما آزادی عمل بیش تری می دهد و بنابراین، می توانید هر وسیله دکوری خاصی که به نظرتات جالب می آید را به دکوراسیون بوهمین دعوت کنید. در واقع از آن جایی که مبلمان و وسایل این سبک خیلی متنوع و گوناگون هستند، اضافه کردن یک وسیله جدید یا یک ایده خلاقانه نیز می تواند به خوبی در کنار سایر قسمت ها جواب دهد.

رای این که بتوانید سبک بوهمین را به زیبایی در دکوراسیون منزل تان پیاده کنید، باید خلاقیت به خرج دهید و این یعنی خودتان این سبک را تعریف کنید. سبک بوهمین به شما آزادی عمل بیش تری می دهد و بنابراین، می توانید هر وسیله دکوری خاصی که به نظرتات جالب می آید را به دکوراسیون بوهمین دعوت کنید. در واقع از آن جایی که مبلمان و وسایل این سبک خیلی متنوع و گوناگون هستند، اضافه کردن یک وسیله جدید یا یک ایده خلاقانه نیز می تواند به خوبی در کنار سایر قسمت ها جواب دهد.
نورپردازی در سبک بوهمین با رنگ های گرم انجام می شود. اصولا فضای منزلی که دکوراسیون آن به سبک بوهمین تعریف شده است، باید گرم و دعوت کننده باشد و به همین خاطر هم بهتر است در نورپردازی منزل از رنگ های گرم استفاده کنید. نورهای آفتابی در این رابطه مناسب ترند. همچنین استفاده از فانوس های رنگی و لوسترهای مشابه نیز می تواند ایده خوبی باشد. در ضمن می توانید در انتخاب لوسترها و لامپ ها آزادانه عمل کنید، زیرا لازم نیست همه آن ها یک شکل خاص داشته باشند.
هیچ قانونی در این سبک به شما نمی گوید که دقیقا کدام وسیله برای دکوراسیون منزل تان مناسب تر است. دقیقا به همین خاطر است که شما باید خودتان اکسسوری ها و لوازم دکوری تان را انتخاب کنید. در رابطه با انتخاب های خود شک به دل تان راه ندهید و وسایل مختلف را در کنار هم قرار دهید. اگر برخی از لوازم منزل شما متعلق به سبک دیگری هستند، لازم نیست آن ها را کنار بگذارید. خصوصیت جالب سبک بوهمین این است که ایده های دکوری سبک های دیگر را هم پذیرا می باشد.

سبک بوهمیان به استفاده از رنگ های مختلف و شاد در دکوراسیون شهرت دارد. اگر این سبک را انتخاب کرده اید، اجازه دارید در انتخاب رنگ ها خیلی آزادانه تر فکر کرده و به قول معروف، پای تان را از گلیم تان درازتر کنید. دکوراسیون به سبک بوهمین یک دکوراسیون خوش آب و رنگ است که در آن همه جور رنگی به چشم می خورد. شما می توانید چندین مورد از رنگ های مورد علاقه تان را در ترکیب با یکدیگر به کار ببرید و دقیقا همان نتیجه ای را بگیرید که از این سبک انتظار می رود.
نقش ها و طرح ها در سبک بوهمیان جایگاه خاصی دارند. تقریبا بیش تر وسایل و مبلمانی که در چیدمان به سبک بوهمیان استفاده می شوند، نقوش و تریینات خاصی دارند. به هر کجای یک دکوراسیون بوهمین که نگاه کنید، می توانید هزاران نقش ببینید که با یکدیگر ترکیب شده اند. تزیینات هم جایگاه خاصی در این سبک دارند. البته باید گفت که تزیینات سبک بوهمین زیاد لوکس و چشمگیر نیستند و با تزیینات سبک های دیگر تفاوت دارند. این تزیینات، صرفا جهت زیبایی بخشیدن به دکوراسیون به کار می روند.
گیاهان در سبک بوهمیان نقش مهمی دارند. بیش تر چیدمان هایی که طبق اصول این سبک صورت می گیرند با استفاده از فضای سبز و گیاهان زینتی و آپارتمانی در دکوراسیون منزل همراه هستند. اگر یک منزل گرم و دعوت کننده با حال و هوای بوهمین می خواهید، خوب است که گلدان ها را به داخل منزل بیاورید و در چیدمان فضا سهیم کنید. شما می توانید یک فضای سبز کوچک در قسمتی از منزل به گیاهان اختصاص دهید.

 

درباره نویسنده