د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

سبـک دکوراسیـون ساحلی

تا صحبت از ساحل و دریا می‌شود، صدای موج‌های دریا و آرامش بی حد و حصر آن‌ها به ذهن خطور می‌کند و تصویر پهنه بیکران و آبی دریا برایمان باز آفرینی می‌شود. نشستن در کنار ساحل و وزش نسیم ملایم که به ما می‌رسد تمام استرس‌ها را از بین برده و انسان را فارغ از هر گونه مشکل و افکار منفی می‌کند. تا ساعت‌ها که به همین منوال از زمان سپری شود، گذر آن را حس نخواهید کرد و دلیلش هم وجود حس آرامش در کنار ساحلی خواهد بود که به آن پناه برده‌اید.

سبک ساحلی زمانی در بهترین حالت خودش است که ایجاد کننده حال و هوای خاص باشد نه این که با لوازم دکوری ساحلی زیاد مثل مرجان‌ها و صدف ها آن‌ها را برای ذهن افراد تکرار و تکرار کنید.
اگرچه موتیف های دریایی مناسب و معقول به نظر می‌رسند اما نیاز نیست روی تمام وسایل و اثاثیه منزل تان یک مرجان یا صدف دریایی قرار دهید. یک فضای ساحلی صرفا نیاز است تا حس راحتی و فراغ بال آرامش دریا و ساحل آن را القا کند.

برای این که به یک دکوراسیون ساحلی مورد پسند دست یابید در ابتدا باید یک تم ساحلی در ذهن خود طراحی کرده و برای پیاده سازی آن لوازم مورد نیاز و کارهای اساسی مربوط به آن را انجام دهید. منظور از تم ساحلی وجود یک رنگ یا سازه‌های خاصی است که معمولاً در خانه‌های ساحلی و ویلاهای کنار دریا به چشم می‌خورد. برای این که کار آشنایی با فضای یک دکوراسیون ساحلی را ساده‌تر کنیم تعدادی از دکوراسیون‌های سبک مورد نظر را به همراه المان‌های اصلیشان برای شما توضیح داده و به نمایش در می‌آوریم.

در فضاهایی با طراحی ساحلی خطوط بین فضای بیرون و داخل منزل محو می‌شود یا کلا از میان برداشته می شود. پنجره‌های فراوان، درب های شیشه‌ای و نورگیرهای سقفی باعث می شود تا خانه های ساحلی غرق در نور خورشید شود. بنابراین اگر خانه شما موارد مذکور را کم داشت باید آن ها را اضافه کنید. اگراین کار برای شما میسر نبود حداقل با نصب چراغ ها و لامپ های زیاد روشنایی ساختگی ایجاد کنید.

الگوی اول اتاقی به سبک اتاق‌های کشتی‌های تفریحی است که مناسب اتاق شخصی جوانان بوده و استفاده از دیوارهای چوبی قهوه‌ای رنگ حس و حال یک قایق تفریحی یا لنج کوچک را به شما می‌دهد که به کمک پنجره‌های مجازی می‌توانید دریا را در پشت آن‌ها به تصویر بکشید. معمولاً در این اتاق‌ها دکوراتیوها بیشترین نقش را در شیبیه سازی به یک اتاق این چنینی ایفا می‌کنند. هر چند این اتاق ساحلی به نظر نمی‌رسد، اما دکوراسیون آن حتی بیشتر از ساحل به خود دریا نزدیک‌تر شده است. معمولاً برای این که فضایی اینگونه در خانه بسازید هزینه زیادی لازم نیست و مهم‌تر این که قابلیت تبدیل این دکور پس از مدتی به انواع دکوراسیون‌های دیگر از مزیت‌های این اتاق ساحلی است.

دکوراسیون ساحلی به اتاق نشیمن دنج و آرام بخشی اشاره می‌کند که با صندلی‌های بافته شده در یک طرف و مبل ال راحتی در مقابل آن به زیبایی هر چه تمام‌تر چیده شده است. نکاتی که در این نوع دکور با اهمیت جلوه می‌کند محل قرار گیری میزبانان و میهمانان (با توجه به نوع صندلی‌ها و محل قرار گیری آن‌ها در فضای اتاق) است که به طرز هنرمندانه‌ای میهمان را در بخش نورگیر اتاق و در قسمت زاویه‌ای اسقرار داده است تا بتواند به محیط اطراف و اتاق مشرف باشد. از نکات تزییناتی اتاق به استفاده از یک کنده چوبی درخت که با خلاقیت و هنر بسیار به عنوان پایه‌ای برای میز مرکزی اشاره کرد که این موضوع با شیشه‌ای بودن قسمت بالای میز نمایی خیره کننده به اتاق بخشیده است. رنگ سفید در تمام اتاق بیانگر حس تازه از یک دکور شیک را منتقل می‌کند و لوازم حصیری چیده شده در طاقچه بالای اتاق نشیمن نیز یک دکور ساحلی را به رخ می‌کشاند.

برای داشتن یک اتاق استراحت ساحلی کار شما بسیار ساده است. به قدری ساده است که فقط باید دیوارها را رنگ کرده و لوازم استراحت خود را بچینید. نکته مهم در اتاق استراحت ساحلی این است که اگر فضای مورد نظر در منطقه‌ای ساحلی باشد که هیچ. اگر در منطقه‌ی شهری است باید با لوازمی مانند تورهای سفید و نازک بر روی پنجره‌ها، همین طور زیرپایی های چوبی و پارچه‌های تخت که از جنس کتان انتخاب کرده‌اید، اتاق را کمی دستخوش تحول قرار دهید.

درباره نویسنده