د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

سامانه شهروند سپاری شهرداری یزد رونمایی شد

در مراسمی با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد سامانه شهروندسپاری و ارائه خدمات غیرحضوری سامانه شهرسازی به منظور سیاست‌ها و اهداف کلان شهرداری و با محوریت واحد شهرسازی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری راه اندازی شد.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد: در مراسمی با حضور محمد علی طالبی استاندار، جمال الدین عزیزی شهردار شهر میراث جهانی، رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، اصغر زحمتکش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و معاونین شهردار و مدیران مناطق پنچگانه شهرداری یزد از سامانه شهروندسپاری و ارائه خدمات غیرحضوری سامانه شهرسازی رونمایی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه شیوه‌ نوینی در استفاده از فناوری‌های روز را فراهم و امکان ثبت درخواست غیرحضوری و پیگیری خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برای راه اندازی این سامانه پیش نیاز‌هایی مثل تغییرات لازم در گردش کار‌های استعلام و مفاصا حساب دفترخانه، پاسخ استعلام و مفاصا حساب، پاسخ استعلام و مفاصا حساب ادارت، پاسخ استعلام دفترچه، تمدید پروانه، پایانکار و پاسخ استعلام دفترخانه میز خدمت، همچنین جابجایی برخی از وضعیت‌ها در گردش کار انجام شده و گام مهمی به منظور راه اندازی سامانه شهروند سپاری برداشته شده که در ادامه این روند تکمیل خواهد شد.

همچنین سامانه پیامکی اطلاع رسانی شهروندان از وضعیت پرونده خود در سامانه شهرسازی راه اندازی شده است که در این زمینه پس از ثبت درخواست از سوی مراجعه کنندگان، گردش کار پرونده پس از رسیدن به هر مرحله به صورت پیامک به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

شهروندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی esup.yazd.ir به سامانه شهروندسپاری وارد شوند و ضمن کسب اطلاع از وضعیت ملک خود، خدمات مرتبط با فعالیت‌های شهرداری را دریافت کنند.

شهروند یزد

درباره نویسنده