ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

ساماندهی میادین تهران با رویکرد توسعه حمل و نقل محور

به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در این باره اظهارداشت: در جلسه کمیسیون، طرح ساماندهی و ارتقای کیفی میدان انقلاب که پس از اعمال اصلاحات لازم در کارگروه فنی به تأیید رسیده بود، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

علی اشراقی گفت: پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، قرار شد این طرح مجدداً با رویکرد توسعه حمل و نقل محور(TOD) و بارگذاری متناسب بازبینی شود و در خصوص مابقی میادین نیز اقدام مشابه انجام گیرد.

وی افزود: در این جلسه موضوع احداث بنایی بلندمرتبه با کاربری مسکونی – خدماتی در زمینی به مساحت ۵ هکتار واقع در خیابان اسدآبادی منطقه ۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران بیان کرد: پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، براساس مصوبات قبلی کمیسیون؛ توجه به رویکرد تأمین خدمات هفت‌گانه، احداث سطوح تجاری در حد پشتیبان سکونت و در نظرگرفتن فضای سبز و باز مناسب با تعدیل تراکم و تعداد طبقات، این طرح به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

اشراقی اظهارداشت: همچنین در این جلسه قرار شد برای ارتقای کیفی فضای عمومی ساختمان‌ها در پهنه‌های R (مسکونی)، M (مسکونی و تجاری/ مسکونی و فرهنگی و گردشگری) و S (تجاری، اداری، خدماتی)، در صورتیکه طبقه همکف به صورت لابی و خدمات مشاعی مورد استفاده قرار گیرد، این طبقه جزء طبقات بنا محسوب نشده و مشمول محدودیت ضابطه آستانه ۱۲ طبقه بلندمرتبه‌سازی نشود، احداث پیلوت برای تأمین پارکینگ، لابی و مشاعات در گستره‌های مختلط نیز بلامانع اعلام شد.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار و علی اشراقی رئیس دبیرخانه این کمیسیون تشکیل شد.

طبق قانون، وظیفه بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری برعهده کمیسیون ماده پنج است و تصمیمات آن برای شهرداری لازم‌الاجراست.

فاطمه نصرتی

درباره نویسنده