چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

سالن “اجلاس سران اصفهان” حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: سالن اجلاس سران در این کلانشهر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اصغر کشاورز راد روز پنجشنبه افزود: امسال بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته و بالغ بر ۵۰ درصد آن تامین شد و پیمانکار  در حال فعالیت بر روی پروژه است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد باقی مانده سالن اجلاس اصفهان بیشتر در زمینه نازک کاری، صوت و تصویر، تکمیل سه سالن جنبی، سالن عمومی چند منظوره و سینماست و بخشی نیز باید صرف بخش تاسیسات پروژه شود.

 معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: برای این پروژه در ۱۰ سال اخیر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر بخواهیم این رقم را به روز کنیم دستکم ۱۰ برابر بیشتر  خواهد شد.

کشاورز راد اظهارداشت: شهرداری همچنین برای، تکمیل، بهره برداری و استفاده پس از آن به دنبال جذب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی نیز هست و در این ارتباط در کنار مذاکره با وزارت امور خارجه با سرمایه گذاران و بانک‌ها نیز جلساتی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: دولت های قبلی برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بودند اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و پس از آن دیگری اعتباری برای طرح در نظر نگرفتند و بر همین اساس تاکنون هزینه های تکمیل بر عهده شهرداری اصفهان بوده است.

 کار ساخت مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بعنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بگونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف”اصفهان، نصف جهان” است زیرا شکل نیم کره آن نماد ‘نصف جهان’ است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی‌اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

درباره نویسنده