پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر با ساخت و سازهای مناسب

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: لایحه پاکت حجمی منجر به بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جریان یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه پاکت حجمی گفت: این لایحه با استناد به مصوبه شورای شهر تهران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این پاکت بر اساس تعداد طبقات و با لحاظ رعایت تراکم مجاز ساختمان در پهنه‌های مسکونی است و تعاریفی مانند توده گذاری، حیاط بیرونی، حیاط پشتی، خط آسمان خط ساختمان، ضریب اشغال و عقب نشینی در این لایحه تعیین و تکلیف شده است.

صارمی گفت: الزامات مد نظر این لایحه توجه به حقوق مجاورت و مشرفیت و مواردی که منجر به ارتقای سیما و زیبایی شهر تهران می‌شود است این لایحه زمینه خوبی را برای طراحی خلاقانه معماران ایجاد می‌کند و در بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.

در ادامه مهدی عباسی گفت: این موضوع از دوره‌های قبل وجود داشت اما قاعده نظام‌مندی نداشت و بصورت قطع شهرداری باید بعد از ۲ سال نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

در ادامه مهدی چمران گفت: خواهش من این است که اعلام شود تخطی از موارد مندرج در لایحه جرم است.

مهر

درباره نویسنده