پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

زیباترین شهر های ایران از نظر گردشگران خارجی

ایران از جمله کشورهای آسیایی است که از فرهنگ و تاریخی غنی بهره مند است. به دنبال فرهنگ و تاریخ هر کشوری هنر و معماری ارزشمندی در این کشور به وجود می آید که می تواند چشم هر ببیننده ای را به خود خیره کند.

اکثر افرادی که مسافرت به ایران را تجربه کرده اند این مسئله را به خوبی می دانند که شهر های ایران متناسب با هر هر سلیقه ای هنر و معماری را در خود جای داده اند.

گردشگرانی که به ایران سفر داشته اند ۵ شهر را به عنوان زیباترین شهر های ایران معرفی کرده اند.

۱. تهران

شهری با هزار رنگ و بوی مختلف می تواند که انسان هایی را هر سلیقه ای را در خود جای دهد. ۳ کاخ بزرگ تهران سعدآباد، نیاوران و گلستان زیباترین آثار تاریخی را به نمایش می گذارند و موزه جواهرات ملی ایران می تواند موجب حیرت و تعجب شما شوند. خیابانگردی و طبیعت گردی نیز در این شهر حرف اول را می زند.

۲. کاشان

بهشتی جدا افتاده از شهر زیبای اصفهان که خود دنیایی دیگر است. کاشان شهری کویری در قلب کویر مرکزی ایران که تپه های سیالک با ۷۰۰۰ هزار سال قدمت را در خود جای داده است و باغ فین از قدیمی ترین باغ های ایرانی در این شهر قرار دارد. در این شهر کوچک ۶۰ عمارت و خانه قدیمی را پیدا خواهید کرد که معماری آن ها را شما را به ذوق خواهد آورد.

۳. اصفهان

یکی از بزرگترین شهر های توریستی ایران که رود و پل رویایی زاینده رود را در آن پیدا خواهید کرد. یکی از بزرگترین میدان های جهان به نام میدان نقش جهان در این شهر قرار دارد و باغ چشم نوازی مانند کاخ هشت بهشت، چهلستون و چهار باغ میزبان شما خواهند بود.

۴.یزد

یزد یکی دیگر از شهرهای کویری است که بیشترین تعداد زرتشتیان ایران را در خود جای داده است. به همین دلیل بسیاری از آثار زرتشتی وجود دارد. برج سکوت و معبد آتش زرتشتیان شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به شهر یزد سفر کردید دیدن بادگیر های یزد را فراموش نکنید.

۵. شیراز

شهری با قدمت ۷۵۰۰ سال که تخت جمشید با قدمت ۲۵۰۰ را در خود جای داده است. این شهر به نام فرهنگ و هنر معروف است و مهد بزرگان ادبیات ایران است. شیراز شهری رنگارنگ و چهار فصل است که در هر زمانی از سال می توانید با سفر آن لذت ببرید.

تاپ توریست

درباره نویسنده