ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

زمین به چهار شهر استان اصفهان الحاق شد 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن، زمین به شهرهای چادگان، رُزوه، کاشان و زواره الحاق شد.  

محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص اقدامات و بررسی‌های بعمل آمده برای تامین و الحاق اراضی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از مباحثی که در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، موضوع تامین زمین برای این طرح است لذا برای الحاق اراضی ابتدا باید موضوع در کارگروه مطرح شود و پس از تصویب در مراجع ذی ربط، طرح زمین‌های الحاقی در کمیسیون ماده ۵ ارائه و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در راستای تامین اراضی مورد نیاز، به ۹ شهر استان اصفهان زمین الحاق شد، افزود: شهرهای دهق، نایین، ورزنه، محمدآباد، نصرآباد، نیک آباد، فرخی و دهاقان از جمله این شهرها است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز به ۲۹ شهر استان شامل نطنز، دهاقان، تیران، اردستان، مهاباد، فریدونشهر، چرمهین، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، برزک، جوشقان، مشکات، کامو و چوگان، خور، فرخی، بوئین و میاندشت، ورزنه، محمدآباد، تودشک، نیک‌آباد، کرکوند و … زمین الحاق شد.

وی عنوان کرد: زرین شهر، آران و بیدگل، شهرضا و بهارستان که جزء شهرهای دارای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت هستند نیز طرح ها و موضوع الحاقات آنها در مراجع در حال بررسی است.

بناییان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز الحاق اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای چادگان، رُزوه، زواره و کاشان انجام شده و تا تعیین کاربری این اراضی پیش رفته است.

درباره نویسنده