ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

رییس شورای شهر مشهد:معماری زمخت این شهر با هویت اسلامی‌اش تناسب ندارد

رییس شورای شهر مشهد گفت: نماهای زمخت و معماری شهری مشهد با هویت زیارتی، مذهبی و اسلامی این شهر تناسبی ندارد.

حسن موحدیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد افزود: همکاران در کمیسیون شهرسازی شورای شهر برای سروسامان دادن به این معماری دست به کار می شوند.

وی کمبود مسکن را یکی از معضلات کنونی کلانشهر مشهد عنوان کرد و گفت: در راستای برطرف کردن این مشکل،شورای شهر ۲۰ هکتار زمین تامین کرده است که با تعامل با راه و شهرسازی امیدواریم هر چه زودتر زمینه ساخت مسکن ارزان قیمت در شهر فراهم شود.

رییس شورای شهر مشهد آلودگی هوا، حاشیه نشینی، کم آبی و کمبود سرانه تفریحی را به عنوان دیگر معضلات مردم مشهد عنوان کرد و گفت: برای برطرف کردن این مسایل نیازمند یاری خود شما شهروندان هستیم به ویژه این که متکی شدن شوراها به درآمدهای خودشان و حذف بودجه دولت از این بخش این همکاری را دوچندان کرده است.
موحدیان بابیان این که هم اکنون شهرداری مشهد یارانه هنگفتی برای حمل و نقل عمومی می پردازد افزود: این اقدام برای حمایت از سفر با ناوگان عمومی حمل و نقل شهری است.

وی به لزوم همیاری مردم با شهرداری برای تامین هزینه ها اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان برای جمع آوری زباله ها و نگهداری معابر باید هزینه ها را بپردازند چنانکه برای دریافت خدماتی همچون آب هزینه می کنند و بین این دو فرقی وجود ندارد.

ایرنا

 

 

درباره نویسنده