د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

رویکرد موفق شهرداری قم در توسعه فضای سبز در سال‌های گذشته

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از رویکرد موفق شهرداری قم در توسعه فضای سبز در سال‌های گذشته خبر داد.

 روح الله امراللهی با اشاره به فراررسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: شهرهای جدید دارای دو بخش کالبدی و فضایی هستند که در بخش فضایی، آن چیزی که دارای اهمیت است روحی بوده که در شهر حاکم است و در این بین منظر شهری دارای اهمیت ویژه بوده که فضاهای سبز در این بین نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش فضایی شهرها، درختان و فضای سبزی که با عنصر حجم برگ بالا کاشته می‌شوند در روح بخشیدن به شهر نقش مهمی دارند، ابراز کرد: درخت ازآنجایی‌که یک موجود زنده و طبیعی بوده دچار فرسودگی و دل‌زدگی عمومی نمی‌شود و از این نظر کاشت نهال و درخت یک اقدام پویا و دائمی در بهبود سیما و منظر شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: یکی از ویژگی‌های درخت این است که درختان در فصول مختلف به رنگ‌های مختلف در می‌آید که از آن به‌عنوان رنگ طبیعت یاد می‌شود که در روح بخشی و نشاط شهری نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز پیرامونی قم، تصریح کرد: مأموریت و برنامه جدید شهر قم بهبود و ارتقای فضای سبز داخل شهر، بوستان‌ها، معابر و محلات است که با توجه به افزایش قیمت‌های منطقه‌ای، اقدام مهمی است که در ارتقای کیفیت زندگی شهروندی اثر بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم برگزاری پنجمین پویش درخت دوستی بنشان به مناسبت هفته درختکاری را موردتوجه قرار داد و گفت: توسعه فضای سبز شهری بدون مشارکت شهروندان امر سختی خواهد بود.

خبرگزاری موج

درباره نویسنده