چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

رومانی‌ها در زیباسازی شهرها به رقابت می‌پردازند

شرکت‌های معماری کونستانسا، کلانشهری در رومانی، به منظور زیباسازی شهر برای ایام کریسمس با هم رقابت می‌کنند. مقامات محلی نیز قرار است از نظرسنجی‌های آنلاین برای انتخاب بهترین منطقه در ایام سال نو بهره ببرند.

فعالان حوزه اقتصاد در کونستانسا برای اینکه روح کریسمس را در روزهای کرونایی به شهر بازگردانند، در نظر دارند به زیباسازی بخش‌هایی از آن بپردازند و سرزمین‌های عجایب ایجاد کنند. پیش از این، چندین کمپانی بزرگ شهر برای ارائه نوآوری‌های شهری در سال نو داوطلب شده و مناطقی از کونستانسا را برای پیاده‌سازی پروژه‌هایشان برگزیده‌اند. پس از پایان تمام پروژه‌ها، قرار است مقامات از شهروندان بخواهند به صورت آنلاین نظرات خود را در مورد بهترین مکان طراحی شده ارائه دهند تا نام برنده رقابت در وب‌سایت شهر و شبکه‌های اجتماعی اعلام شود.

کمپانی‌های معماری کونستانسا مناطق مختلف نظیر پارک‌ها، میدان‌های عمومی، تقاطع‌های بزرگ شهری و مناطقی نزدیک به مراکز آموزشی را برای پیاده‌سازی ایده‌های خود انتخاب کرده و برخی کار خود را آغاز کرده‌اند. پارک مقابل خانه فرهنگ شهر نیز به عنوان یکی از مراکز برگزیده برای اجرای طرح کمپانی معماری معروف Luxten انتخاب شده است که تمام مناطق شهر را در مرکز به هم پیوند می‌دهد.

جالب است بدانید که گروهی از معماران نیز در نظر دارند تعداد پنج درخت کریسمس جدید در پارک باستان‌شناسی شهر نصب کنند تا هر چه بیشتر حس ایام سال نو را در روزهای کرونایی برای شهروندان زنده نگه دارند. از سوی دیگر، شهردار کونستانسا معماران را موظف کرده است تا روز رقابت مراحل پروژه‌های خود را به صورت پنهانی انجام دهند تا با رونمایی در آن روز مردم را به طور ناگهانی شگفت‌زده کنند.

در نهایت، شهروندان کونستانسایی در وب‌سایت شهر نظر خود را در مورد بهترین تزیین کریسمس ارائه خواهند داد و برندگان رقابت، علاوه بر اینکه جوایزی نفیس از شهردار دریافت می‌کنند، نام آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

منبع:ایمنا

درباره نویسنده