ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

روایت ریزش ساختمان متروپل آبادان نماد ناکارآمدی است

«سید احمد عبودیان» در حاشیه بازدید از ساختمان فروریخته متروپل آبادان، در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه این حادثه روایت‌های متعددی دارد اظهار کرد: یکی از این روایت ها، روایت انسانی است که مردم آبادان همانند همیشه در میدان زندگی و زنده بودن خود را نشان دادند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت افزود: آبادانی ها همیشه شهامت، شجاعت و پر شوری خود را دارند و در این حادثه ناگوار که می توانست تبعات بسیار زیاد انسانی منفی داشته باشد، به لطف خداوند و با حضور این مردم تبدیل شد به روایت انسانی و هر کسی هر آنچه در توان داشت به میدان آورد و در میان گروه‌های امدادگر و عملیاتی تقسیم کرد‌.

وی با اشاره به مراحل تخریب این ساختمان تصریح کرد: خوشبختانه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه در محل حادثه مستقر شده و با پیچیده ترین برنامه‌های مهندسی سعی بر کنترل و حل مسئله دارد؛ شاید اگر کسی از نزدیک در این محل حضور پیدا نکند، عظمت این طراحی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مهار را متوجه شود.  

عبودتیان روایت ریزش ساختمان متروپل آبادان را نماد ناکارآمدی خواند و اضافه کرد: ساختمان متروپل تمدنی وام گرفته از معماری، رفتار انسانی و محصور و زائده تفکر لیبرال و دموکراسی است که خروجی آن چنینچین بنایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: نمونه این مهم را در دوران کرونا دیدیم که تمام آن دنیای مدعی در اولیه های پزشکی و اقتصاد خود ماند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت ابراز کرد: در مواجهه با چنین اتفاقی نمی‌توانیم بیان کنیم که ما چه عقبه و تاریخی داریم، لذا متروپل و متروپل ها همه محصور تفکر غرب هستند.

وی بر ضرورت روایت تاریخ و عقبه ایران اسلامی برای نسل جوان تاکید کرد و یاد‌ آور شد: امیدواریم این اتفاق به مدد نیروهای جهادی در حوزه های مختلف اعم از رسانه و عملیاتی آبادان محقق شود.

شبستان

درباره نویسنده