ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

رعایت اصول معماری ایرانی اسلامی در احداث مجتمع آموزشی شهید هندویان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: قالب احداث مجتمع آموزشی شهید مهدی هندویان بر مبنای معماری اسلامی، ایرانی بوده است.

محسن پورگلیان در آئین افتتاح مجتمع شهید مهدی هندویان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی، پرورشی و ورزشی استان قم که در نمازخانه این مجتمع برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم، اظهار کرد: مجموعه حاضر بر اساس نظام‌های حاضر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه قالب احداث این مجموعه بر مبنای معماری اسلامی، ایرانی بوده است، عنوان کرد: تلاش کردیم فضای مناسب برای دانش آموزان در این مجموعه فراهم شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اینکه سند تحول بنیادی نظام آموزش و پرورش محوریت این مجموعه بوده است، خاطرنشان کرد: منطقه احداث این مجموعه به عنوان قاب فرهنگی پردیسان قم شناخته شده است.

وی افزود: طراحی این مجموعه به شکلی بوده است که در ساعاتی که مدرسه تعطیل است بتوان از ظرفیت مسجد، سالن‌های ورزشی و کتابخانه استفاده کرد.

پورگلیان با بیان اینکه تلاش کردیم طراحی ساختمان‌ها به گونه‌ای باشد که هیچ گونه دیدی از سایر ساختمان‌ها به مدارس دخترانه وجود نداشته باشد، تصریح کرد: این مجموعه با همکاری خیرین مدرسه‌ساز و ادارات مختلف ببه بهره‌برداری رسیده است.

ایسنا

درباره نویسنده