د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

راهنمای خرید سیستم مناسب برای معماری

خیلی از مهندسان معمار و یا دانشجویان رشته های معماری و طراحی به دنبال این هستند که ایده ها و طراحی های سه بعدی و مدل سازی های خودرا به سادگی اجرا کنند و در زمان کم آن هارا ارائه دهند. امروزه حضور پررنگ تکنولوژی در دنیا باعث شده است که انسان ها کارهای خودرا به سادگی و با استفاده از کامپیوترها انجام بدهند و معماران هم از این قاعده مستثنی نیستند اما نکته ای که وجود دارد این است که برنامه های معماری بسیار سنگین هستند و برای اجرای آن ها به یک سیستم با پارامتر های مناسب احتیاج داریم از این رو یکی از اصلی ترین ابزار مورد نیاز معماران , طراحان و مهندسان سیستم رندرینگ میباشد. سیستم های زیادی وجود دارند که میتوان از آن ها برای رندر گیری استفاده کرد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که انجام عملیات رندرنیگ برای طولانی مدت به آن سیستم ها آسیب جدی خواهد رساند. از این رو بهترین انتخاب خرید کامپیوتر معماری مهندسان و معماران استفاده از سیستم های رندرینگ میباشد که توانایی انجام کارهای سنگین در طولانی مدت را دارند.

معماران از یک کامپیوتر چه می خواهند؟

معماران، طراحان و دانشجویان معماری می خواهند که به راحتی طرح های شماتیک، اسناد ساخت وساز، ترسیم های سه بعدی زیبا، مدل سازی و انیمیشن های پیاده روی ایجاد کنند و همچنین بتوانند صحنه ها را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهند.

برخی از حرفه ای ها یک ریگ برای رندر تنظیم کرده اند و از لپ تاپ برای مدل سازی اولیه یا جهت ارائه استفاده می کنند اما دیگران فقط به سخت افزار ساده لپ تاپ خود متکی هستند. برخی از معماران و طراحان در یک برنامه واحد کار می کنند، در حالی که برخی دیگر از ۳D Studio Max و Rhino برای مدل سازی سه بعدی استفاده می نمایند و عده ای ممکن است برای طرح های BIM دیگر به Revit Architecture تکیه کنند. با این حال، بعضی دیگر از افراد با V-Ray ، Lumion و حتی Corona Renderer کار می کنند تا طرح بندی ها را پویا و به ازای هر مشتری یا اولویت های پروژه رندر می نمایند.

 

ویژگی های سیستم مورد نیاز معماری:

بسیاری از نرم افزار های معماری مانند آرشیکد , اکتان رندر , اسکچاپ , اتوکد و… برای اجرا نیازمند به یک سیستم قدرتمند با پارامتر های مناسب میباشند که این پارامتر ها شامل رم , پردازنده و کارت گرافیک هستند. در ادامه به بررسی این قطعات و ویژگی هایی که یک سیستم مورد نیاز معماری باید دارای آن باشد را بررسی میکنیم.

 

چند نمونه از سیستم های مورد نیاز معماری:

 

چند نمونه از سیستم های مورد نیاز معماری

 

درباره نویسنده