د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

دکتر کلهر: حامی طرح خانه های نشاط و تندرستی روستایی هستیم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر حمایت از طرح خانه های نشاط و تندرستی روستایی اظهار داشت : باتمام قدرت تلاش مکنیم تا در اجرای این طرح مهم موفق باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دکتر سینا کلهر در دومین نشست وبیناری توجیهی طرح خانه های نشاط و تندرستی روستایی با تسلیت به مناسبت شهادت دکتر اسماعیل احمدی و آرزوی شفای عاجل برای وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت : از همکاران ستاد مواد مخدرکه در راستای پیش برد اهداف و برگزاری هرچه بهتر این طرح نهایت همت و تعامل را داشتند سپاسگزارم.

وی با تاکید براین نکته که اگر این عزم و همکاری ستاد مواد مخدر نبود نمی توانستیم در سال ۱۴۰۱ به نتیجه برسیم بیان کرد : قطعا با تداوم همکاری ها می توان به نتایج بسیار مثبتی دست پیدا کرد .

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اجرای طرح خانه های ورزش روستایی گفت: راهی که آغاز کردیم بسیار سخت است و با همکاری ستاد مواد مخدر و مدیران کل استانها قطعا می توانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم .

وی در بخش دیگر ی از سخنانش با اشاره به مسابقات جام پرچم گفت: بعضی از استانها با علاقه و اشتیاق پای کار آمدند وبا گذشت چندماه و برگزاری مسابقات مختلف مرحله استانی جام پرچم تمام شده و مرحله ملی نیز برگزارمی شود .

وی افزود: استانها از ابتدا جام پرچم را جدی گرفتند و به کار ایمان داشتند در همین راستا نتایج خوبی از این مسابقات کسب کردیم ، مستند جام پرچم دررسانه ملی نشان می دهد که کدام استان غنای بیشتری دارد ودر این مستند ،استانها با ظرفیتهایشان معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه در رویداد جام پرچم روستائیان یک رویداد ملی و رسمی را تجربه کردند ،اظهار داشت: این مسابقه موجب شد تا روستائیان گرد هم آمدند ویک رویداد رسمی را تجربه کردند و روزهای شادی در روستاها رقم خورد.

دکتر سینا کلهر با تاکید برای اجرای طرح ایجاد خانه های ورزش روستایی ،افزود: این طرح همانند جام پرچم آینده روشنی دارد و از همکاران ستادی ، مدیران کل استانها تقاضا دارم و مدیران ستاد مواد مخدر که این کار را به عنوان یک نماد در نظر بگیرند و ایمان دارم اگر کار را باور داشته باشیم و بپذیریم حتما می توانیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم .وی استفاده از عناصر معماری و بومی محلی را در ساخت خانه های ورزش روستایی مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این بناها باید با سالن های ورزشی متفاوت باشند و باید متناسب با روستاها و شرایط آن ساخته شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ادامه داد: با برخی از مدیران کل استانها صحبت کردم و مقرر شد استانهایی که شرایط افتتاح خانه های ورزش روستایی را زودتر از بقیه استانها دارند ، نهایی کنیم و به عنوان الگو افتتاح کنیم.دکتر کلهر با تاکید بر اینکه خانه های ورزشروستایی باید در دسترس بانوان روستا قرار گیرد ،گفت: جانمایی خانه های ورزش روستایی بسیار مهم است و مدیران کل استانها باید توجه داشته باشند که این مکانهای ورزشی باید در جایی تاسیس شود که بانوان بتوانند به راحتی از آن امکانات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: حامی طرح خانه های نشاط و تندرستی روستایی هستیم و نمی گذاریم این طرح نیمه تمام بماند و با تمام قوا در تلاش هستیم که به بهترین نحو در این هدف مهم موفق شویم.کلهر ایده روستای پاک را درخشان دانست و خاطر نشان کرد: در این روستاهای پاک ، اعتیاد ، سیگار و طلاق وجود ندارد می تواند به عنوان یک شاخص با کیفیت در نظر گرفته شود.

درباره نویسنده