ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

دعوت از هنرمندان و طراحان برای شرکت در رویداد ملی «نقشی برای شهر»

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از هنرمندان و طراحان دعوت کرد تا در رویداد ملی «نقشی برای شهر» که با محوریت ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان و بازیابی هویت شهری برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وحید مهدویان اظهار کرد: فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر که پوستر آن در مردادماه سال جاری با حضور شهردار اصفهان رونمایی شد، در روز سی‌ام مردادماه ۱۴۰۱ اعلام شد و بر این اساس، از هنرمندان و طراحان دعوت شده است که تا سی‌ام مهرماه سال جاری آثار خود را از طریق وب‌سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir ارسال کنند.

وی خلق ایده و طرح‌های کاربردی با الهام از نقش مایه‌های اصفهان جهت استفاده در فضاهای شهری را محور این رویداد ملی دانست و افزود: این رویداد از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با همکاری فرهنگستان هنر و دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون شهردار اصفهان تأکید کرد: ارتقای کیفیت محیط زندگی شهروندان و بازیابی هویت شهری در چارچوب برنامه‌های عملیاتی در زمینه احیا و مرمت ابنیه و بافت تاریخی با هدف حساس‌سازی طراحان نسبت به نقوش، استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های نقش‌مایه و نگاره‌های سنتی و همچنین بازآفرینی مجدد نقوش برای خلق ایده‌های نو جهت استفاده در طراحی فضای شهری، از اهداف این مسابقه است.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه به‌دنبال آن است که طراحان و هنرمندان از نقوش پیشنهاد شده در وب‌سایت مسابقه استفاده کنند و با الهام از آن، ایده‌ها و طرح‌های کاربردی خود را برای فضاهای شهری مورد نیاز پیرامون همان مکان که فهرستی از آن در فراخوان اعلام شده است، طراحی کنند.

مهدویان ادامه داد: دبیرخانه مسابقه از هنرمندان و طراحان دعوت می‌کند تا با به‌کارگیری و الهام از نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های تزئینی ۱۰ اثر معماری معرفی‌شده شهر اصفهان و بر اساس نگاه معاصر و امروزی به خلق ایده و طرح‌های نو جهت استفاده کاربردی در طراحی گرافیک محیطی زیباسازی و مبلمان شهری اصفهان بپردازند.

وی گفت: علاوه بر اعطای تندیس مسابقه و لوح افتخار به نفر اول مسابقه مبلغ ۲۰ میلیون تومان، به نفر دوم مبلغ ۱۵ میلیون تومان، به نفر سوم مبلغ ۱۰ میلیون تومان و به نفرات چهارم تا دهم مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

ایمنا

درباره نویسنده