د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

دستاورد خواهرخواندگی برای یزد چیست؟

عضو شورای شهر یزد: توسعه روابط بین المللی و تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی، معماری، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاورد‌های خواهرخواندگی‌ها برای یزد است.

بی بی فاطمه حقیرالسادات گفت: خواهرخواندگی، اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط در ابعاد مختلف شهری است که مسئولان شهر‌ها طی تفاهم نامه‏ای متعهد می‏ شوند در چهارچوب ضوابطی خاص همکاری‏های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، گردشگری، علمی و آموزشی با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: پیمان خواهر خواندگی رابطه‌ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات، توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه خارجی برقرار می‌شود.

حقیرالسادات ادامه داد: شهر یزد به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، جاذبه‌های بی نظیر گردشگری، پیشینه تاریخی و فرهنگی و تمدنی، دارا بودن بزرگترین بافت خشتی زنده جهان و داشتن افتخارات بین المللی مانند یزد شهر میراث جهانی از طرف یونسکو و … گزینه بسیار خوبی برای پیمان خواهر خواندگی با شهر‌های مختلف جهان است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: توسعه روابط بین المللی و بخصوص تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاورد‌های خواهرخواندگی‌ها برای یزد است.

وی اظهار داشت: با معرفی ظرفیت‌های فروان یزد در شهر‌های خواهرخوانده خود و جذب گردشگران خارجی از این شهر‌ها به یزد شاهد اثر‌های تکاثری اقتصادی و کارآفرینی اجتماعی ناشی از آن در سطح شهر و درآمدزایی بخش‌های خدمات شهری و تمام ارکان زنجیره تامین گردشگری خواهیم بود.

حقیرالسادات از تبادلات و اثرات مثبت اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و سیاسی به عنوان دستاورد‌های دیگر این مساله یاد کرد و گفت: یزد با شهر‌های یاس برین مجارستان، پوتین گرجستان، گیومری ارمنستان، خیوه ازبکستان، براگا پرتغال، لینز اتریش و تینگ یائو چین خواهرخوانده است.

وی ادامه داد: یزد در حال حاضر با شهر‌های کیوتو ژاپن، یئوسو کره جنوبی، آلماتی قزاقستان، بخارا ازبکستان، خجند تاجیکستان، گنجه آذربایجان، پونا هند، لویو اکراین، بولونیا ایتالیا در حال خواهرخواندگی است.

صداوسیما

درباره نویسنده