ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

با تغییرات کوچک، تفاوتی بزرگ در دکوراسیون ایجادکنید.

این کاملا طبیعی است که شما در گذر زمان سلیقه‌تان تغییر کند و دیگر دکوراسیون داخلی چند سال پیش‌ برای‎تان جذابیتی نداشته باشد. فرقی نمی‎کند که سبک دکوراسیون داخلی خانه شما قدیمی شده یا سلیقه‌‌تان تغییر کرده است، در هر صورت شما می‎توانید با تغییرات کوچک حس و حال تازه‌ای به دکورتان بدهید.

واقعیت این است که برای بیشتر ما طراحی مجدد خانه همیشه امکان‎پذیر نیست و ممکن است که هزینه‏ های زیادی را به ما تحمیل کند. برای داشتن خانه‌ای شگفت‌انگیز و جذاب شما نیازی به پول زیاد ندارید. فقط کافیست که تغییراتی را روی داشته‎هایتان بدهید تا به طور چشمگیری فضای خانه‌تان متحول شود. اما خوب فاصله حرف تا عمل زیاد است ولی ما در اینجا با بررسی نمونه‌ای می‌خواهیم به شما نشان دهیم که فقط چند تغییر کوچک می‌توانند دنیای متفاوتی را در هر فضایی ایجاد کنند.  

شروع طراحی مجدد دکوراسیون داخلی خانه

این دقیقا فضایی است که ما در این مطلب می‌خواهیم قدم به قدم آن را با شما بچینیم! همانطور که مشاهده می‌کنیدمبل ال در گوشه‌ای از این اتاق نشیمن کوچک قرار گرفته و تلویزیون نیز دقیقا روبروی مبل می‌باشد. چون فضا اتاق کوچک است، سعی شده است از مبلمان و لوازم زیادی در آن استفاده نشود. همینطور رنگ غالب اتاق، سفید انتخاب شده تا فضا بزرگتر بنظر برسد.

 

دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی خانه

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

یکی از چالشی‌ترین بخش‎های دکوراسیون هر خانه‎ای مربوط به شناخت روحیات و شخصیت صاحب خانه است. بهتر است که شما با توجه به این موضوع سبک دکوراسیون خانه‌ تان را انتخاب کنید. در واقع خانه‎ی شما ویترینی برای نمایش اشیا با ظاهر جذابشان نیست بلکه انعکاسی از شما و روحیات‌تان می‌باشد. سبک‎های دکوراسیون زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توانند انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار دهند. سبک‎های مینیمال  مدرن، معاصر،کلاسیک ، سنتی  و مید سنچری از محبوب‌ترین سبک‎هایی است که در خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند. پس قدم اول این است که شما بدانید چه چیزهایی دوست دارید دوربرتان داشته باشید و از قبل به آن‎ها فکر کنید.

دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی خانه

سبک دکوراسیونی که برای طراحی این فضا در نظر گرفته شده است، سبک ساحلی می‎باشد. در سبک ساحلی همانطور که از نام آن کاملا مشخص است، شما با دکوراسیونی با الهام از حس و حال ساحل و جو حاکم بر آن سروکار خواهید داشت. رنگ‌های، آبی بژ، کرمی، خاکستری و قهوه‌ای مایل به زرد(با الهام از شن و ماسه‌ها)، مبلمان‌های چوبی، لوازم تزئینی مثل فانوس و طرح‌های موج دریا، گوش ماهی، ستاره و تخت موج سواری و مواردی از این قبیل از ویژگی‌های اصلی این سبک طراحی داخلی می‌باشند.

۵ چیزی که برای طراحی این فضا نیاز است

دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی خانه

۱.        اگر چه پنجره‎های بزرگ این اتاق نشیمن روشنایی اتاق را در طول روز تامین می‎کند، اما خوب در طول شب شما با مشکل روبرو خواهد شد. پس بهتر است ابتدا در مورد روشنایی اتاق فکری شود. طراح در این اتاق با کمک لامپ‎های سقف و آباژور ایستاده، روشنایی را به فضا تزریق کرده است. چون فضای اتاق کوچک است، سعی شده است که بیشتر از رنگهای سفید که نور را انعکاس داده و فضا را بزرگتر نشان می‎دهند استفاده شود.

۲.       همانطور که مشاهده می‌کنید بجز مبل هیچ فضای نشیمن دیگری در اتاق وجود ندارد. مبل کاملا به دیوار چسبیده شده است تا فضای اتاق بزرگتر بنظر برسد. استفاده از یک صندلی می‌تواند اتاق را به فضای نشیمن دنج و دوست‌داشتنی تبدیل کند. اگر دقت کنید، پایه‎های چوبی صندلی کاملا در تضاد با مبل ال است و همین زیبایی خاصی را به فضا داده است. همین تغییرات کوچک است که می‎توانند تفاوت‎های بزرگی را در فضا ایجاد کنند. همینطور این صندلی به عنوان مبلمان تاکید در اتاق کاربرد دارد. در واقع منظور از مبلمان تاکید این است که قطعه موردنظر شما در فضای اتاق بسیار برجسته شده و به زبان عامیانه بیشتر از بقیه دکوراسیون اتاق به چشم می‌آید. ارزش مبلمان تاکید فراتر از عملکرد و کاربرد آن است و بیشتر بخاطر ارزش دکوری و تزئینی آن استفاده می‌شود. در واقع هدف مبلمان تاکید اضافه کردن رنگ، سبک، بافت و شکل تر و تازه‌ای به دکوراسیون خانه است.

۳.      رنگ آبی روشن صندلی به خوبی توانسته حس و حال سبک ساحلی را به دکور اتاق اضافه کند و به خوبی با رنگ مبل ترکیب شود. برای اینکه فضای اتاق کمی پرجنب‌وجوش باشد، سعی شده از رنگهای خردلی و قرمز به شکل شال مبل، فرش و پارچه کوسن به فضا اضافه شود که واقعا تاثیر فوق‌العاده‌ای روی جذابیت فضا داشته است.

۴.       میز جلو مبلی که قبلا به یکی از دیوار اتاق چسبیده بود، به مرکز فضای نشیمن منتقل شد تا چیدمان اتاق تکمیل شود.

۵.       از دیگر نکات و تغییرات کوچک که تاثیر بسزایی در فضای اتاق داشته‌اند می‎توان به حضور گلدان‎ها در پنجره و نزدیک به صندلی و روی میز اشاره کرد که حس طراوت و زندگی را به فضا داده‌اند.

دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی خانه

چند نکته دیگر

برای جذابیت بیشتر مبل تمامی کوسن‎ها در یک طرف از آن قرار گرفته‌اند و به همراه آباژور ایستاده گوشه‎ی دنجی را برای مطالعه ایجاد کرده‌اند. جزئیاتی مثل گلدان‎ سقف آویز و شال مبل و صندلی حس دنج و راحتی را برای فضا به ارمغان آورده است. در مورد تزئین میز جلو مبلی نیز از چند کتاب، بطری شیشه آبی رنگ، فانوس و گلدان سبز استفاده کرده‌ است که واقعا زیبایی خاصی به فضا داده‌اند.

معمولا انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد ولی بهتر است که همیشه با آگاهی آنها را در دکورتان استفاده کنید. مثلا هر کدام از رنگ‎ها تاثیری متفاوتی روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند. دکوراسیون با رنگهای شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. هر اشتباه دکوراسیون می‌تواند فضای دنج شما را به محیطی ناآرام و ناخوشایند تبدیل کند. ما در اینجا سعی کردیم نشان دهیم که چگونه می‌توان با کمترین کوشش دکوراسیون زیبایی را ایجاد کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.
همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما چه ایده‎ی دیگری برای ایجاد فضایی بهتر پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

 

 

منبع:chibechin

درباره نویسنده