پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

درک میراث غنی معماری مساجد در نمایشگاه «مسجدالنبی»

نمایشگاه «مسجدالنبی» که در بخش جنوبی این مسجد مقدس در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع واقع شده است در ماه رمضان پذیرای بازدیدکنندگانی است که به دنبال تعمیق درک خود از میراث غنی معماری مساجد هستند.

به نقل از «saudigazette»، نمایشگاه «مسجدالنبی» که در بخش جنوبی این مسجد مقدس در زمینی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع واقع شده است در ماه رمضان پذیرای بازدیدکنندگانی است که به دنبال تعمیق درک خود از میراث غنی معماری مساجد هستند.

این نمایشگاه مجهز به جدیدترین فناوری‌های تعاملی و نمایشگرها، محیط آموزشی پویا را فراهم می‌کند و جنبه‌های مختلف طراحی و تاریخ مسجد را از طریق نمایش‌های آموزنده، فیلم‌های تلویزیونی و نمایش‌های سینمایی به تفصیل بیان می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این نمایشگاه یک سالن اختصاصی برای نمایش مجموعه‌های ارزشمند است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا نگاهی اجمالی به اهمیت تاریخی و مذهبی این آثار داشته باشند.

این نمایشگاه بر چندین ویژگی اصلی مسجدالنبی از جمله منبر، محراب، گنبدها، سایبان‌ها، درها، اذان، مؤذن‌ها، مناره‌ها و فانوس‌های دریایی تمرکز دارد و مروری جامع بر شگفتی‌های معماری آن ارائه می‌کند.

همراستا با اهداف چشم انداز  ۲۰۳۰  عربستان، نمایشگاه معماری مسجد النبی با هدف غنی سازی تجربه فرهنگی و معنوی بازدیدکنندگان خود، موجب قدردانی عمیق تر از یکی از مقدس ترین مکان های اسلام می‌شود.

دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه ابراز امیدواری کردند که شرکت‌کنندگان بتوانند با کسب آگاهی جامع و کامل از مسجدالنبی، فضای معنوی‌تری را در این مسجد در ماه مبارک رمضان تجربه کنند و همچنین به درک بهتری از معماری این مسجد مقدس و تاریخی پیدا کنند.

شبستان

درباره نویسنده