د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

«خانه حنانی» نخستین «هتل بوتیک» در بافت تاریخی رشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان: «هتل بوتیک خانه حنانی» با معماری سنتی گیلان با هدف احیای بافت تاریخی رشت در حال مرمت است.

 ولی جهانی در جریان بازدید از روند مرمت طرح «بوتیک هتل خانه حنانی» گفت: بنای خانه حنانی متعلق به دوره پهلوی در محله خواهر امام رشت واقع شده و مالکان جدید این بنا در حال مرمت آن هستند و این اداره کل با تسهیل امور مربوط، برای ترمیم و احیای این بنای تاریخی تلاش می‌کند.

وی افزود: برای مرمت این بنای تاریخی ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که ۸ میلیارد تومان آن از طریق بانک گردشگری در اختیار مالکان آن قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: هتل بوتیک یا بوتیک هتل سنتی به واحد‌های اقامتی با طراحی خلاقانه و هویتی منحصر به فرد در بافت تاریخی شهر گفته می‌شود که در آن خدمات ویژه و سفارشی به میهمانان ارائه می‌شود.

ولی جهانی با اشاره به معرفی مفهوم بوتیک هتل در سال ۲۰۱۲ در انگلستان، افزود: این واحد‌ها با معماری سنتی ایران در هر منطقه، باید حداقل به یک واقعه یا شخصیت تاریخی مهم در گذشته و یا در دوران معاصر مرتبط و از نظر معماری، هنری، فرهنگی و یا دیگر ویژگی‌های زیبایی شناختی قابل توجه باشد.

صداوسیما

درباره نویسنده