چ٫ اردیبهشت ۲۶ام, ۱۴۰۳

حیات بافت‌های تاریخی را حفظ کنیم

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید حیات را به سرمایه‌های تاریخی بازگردانیم، گفت: با خدمات‌دهی و امکانات ویژه به بافت تاریخی حضور مردم در این مناطق را حفظ کنیم.

رسول میرباقری امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ در چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: توجه به سرمایه‌ها و میراث تاریخی اصفهان قابل اهمیت است، در حالی که در ایران و حتی اصفهان قدر این سرمایه‌ها را ندانسته‌ایم.

وی با بیان اینکه عمود خیمه بافت تاریخی، زندگی و حیات است، افزود: منطقه‌ای مانند جلفا به دلیل اینکه زندگی در آنجا جریان دارد، موفق بوده است، بنابراین باید با خدمات‌دهی و امکانات ویژه حضور مردم را در این مناطق حفظ کنیم تا ساکنان آن نیز دلسرد نشوند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاید مانند یک گلدان بافت تاریخی را حفظ کرده باشیم، اما به گل آن گلدان که انسان‌ها هستند، توجه‌ای نشده است.

وی با بیان اینکه به معماران و مرمت‌گران باید اهمیت داد، گفت: مردم دنیا دوست دارند به اصفهان اصیل سفر کنند، اما نتوانسته‌ایم آن طور که باید و شاید به سرمایه‌های تاریخی خود اهمیت دهیم.

میرباقری با بیان اینکه لازم است اقدامات مؤثری جهت بازگشت حیات به سرمایه‌های تاریخی انجام شود، افزود: اهمیت و دغدغه اداره کل میراث فرهنگی نسبت به بافت تاریخی باید افزایش یابد، لذا امیدواریم مدیریت شهری، بانک‌ها، شهرداری، میراث، دغدغه‌مندان این حوزه را به عنوان سرمایه نگاه کنند و به آن‌ها اهمیت دهند.

ایمنا

درباره نویسنده