چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

حوضخانه رستم بیگ مهاباد بازسازی شد

طرح مرمت و بازسازی اثر تاریخی حوضخانه رستم بیگ به عنوان یکی از آثار فاخر مهاباد با هشت میلیارد ریال انجام و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران شد.

 شهردار مهاباد روز شنبه در حاشیه افتتاح این اثر تاریخی اظهار کرد: مرمت و فضاسازی حوضخانه رستم‌بیگ با هدف تبدیل شدن به مکانی برای بازدید عمومی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری انجام شد.

بابک رستم پور افزود: مرمت حوضخانه شامل ایجاد راه دسترسی مناسب به محوطه حوضخانه، تلفیق مناسب معماری و خوانش با معماری مسجد رستم‌بیگ، کف سازی، جداره‌سازی، بند کشی و مرمت بود.

حوضخانه رستم بیگ مهاباد بازسازی شد

شهردار مهاباد با بیان اینکه توسعه سرای هیمن و تملک منازل مفاخر شهرستان نیز در دستور کار مجموعه شورای شهر و شهرداری قرار دارد، اضافه کرد: مرمت بناها در اولویت است و به همین منظور، مجموعه شورای شهر و شهرداری با اداره میراث فرهنگی هماهنگی لازم را برای صدور مجوز و معرفی مرمت‌کارهای متخصص انجام داد.

به گزارش ایرنا، حوضخانه رستم بیگ مربوط به دوره قاجار است که در خیابان صلاح الدین شرقی، کوچه قاضی زاده واقع شده و در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۳۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حوضخانه رستم بیگ مهاباد بازسازی شد

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

ایرنا

درباره نویسنده