د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

حضور گردشگران بسیار در “فلک الافلاک” بیانگر اهمیت این بنای تاریخی است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ” فلک الافلاک” از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است که انید است با اقدامات مهندسی ساختمانی و معماری بتوانیم رانش را در قلعه فلک‌الافلاک برای سال‌های آینده متوقف کنیم.

به گزارش ایرنامحمد حسن نامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد با اشاره به اینکه در این منطقه جغرافیایی هیچ دشمنی نتوانسته به کشور نفوذ کند،بیان کرد: حضور در قلعه فلک‌الافلاک باعث می‌شود جوانان نسبت به گذشته پر افتخار ایران به لحاظ روحی و تصمیم سازی به سمت مشخصی هدایت شوند.

وی گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد نسبت به گذشته ایران که پر افتخار بوده به لحاظ روحی و تصمیم‌سازی در تلاش علمی و کاری آنان موثر خواهد بود و آنان را به سمت مشخصی هدایت می‌کند.

وی حضور سالانه چند صد هزار گردشگر در قلعه فلک‌الافلاک را نشان دهنده اهمیت این بنای تاریخی برشمرد و اطهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۸ به دلیل بارندگی و رانشی که در قسمت خاکی این مجموعه ارزشمند اتفاق افتاد اقداماتی در این خصوص در حال بررسی و مطالعه است.

نامی افزود:تلاش می شود تا با اقدامات مهندسی ساختمانی و معماری بتوانیم رانش را در قلعه فلک‌الافلاک برای سال‌های آینده متوقف کنیم

.وی با اشاره به اینکه قرار است سازمان یونسکو قلعه فلک‌الافلاک را جزو آثار باستانی ثبت کند عنوان کرد: با توجه به بازدید کارشناسان یونسکو در آینده نزدیک باید اقدامات معماری و مهندسی در قلعه در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

درباره نویسنده